Din momentul în care decizi să devii freelancer, trebui să depui un efort continuu pentru a găsi proiecte noi.
Începutul poate fi palpitant fiindcă în sfârșit îți faci programul singur și nu mai stai în trafic ca să ajungi la birou. Însă ai nevoie de un plan pentru a putea susține acest stil de viață. Iată câteva idei prin care te poți promova pentru a avea un flux constant de clienți!
Probabil ești deja familiarizat cu majoritatea. Să-ți faci cont pe mai multe platforme în același timp este însă o greșeală. Motivul e faptul că nu-ți vei putea pune niciun profil la punct. Deși teoretic te vei înscrie la mai multe proiecte și îți cresc șansele de a fi ales, în practică îți vei pierde focusul și acest mod de gândire te va duce la eșec.
De aceea, ar fi mai bine să îți faci cont pe o singură platformă. Alege una mai puțin cunoscută! Pe cele populare, competiția e ridicată și asta reprezintă un dezavantaj pentru tine. Pentru a ieși în evidență, cumpără câteva teste, care să-ți dovedească aptitudinile! Când te afli la început de drum, o platformă te va ajuta să stabilești baza pentru viitorul carierei tale. Odată ce prinzi experiență, ai posibilitatea să renunți la acest mod de promovare.
Încearcă să lucrezi pe gratis pentru câțiva clienți și cere în schimb, un review. Poți crea și un website unde să-ți postezi toate proiectele din trecut. Cu cât acestea sunt mai multe, cu atât mai ușor vei face rost de altele noi.
Deasemenea, ai posibilitatea de a te promova și prin intermediul unui blog personal. Scrie despre subiecte din nișa ta și dovedește-ți experiența! Nu trebuie neapărat să lucrezi ca scriitor. Creează articole care să atragă atenția potențialilor clienți! Spre exemplu, dacă ești designer, poți crea un articol unde să explici procesul prin care un design personalizat poate crește vânzările unei firme. Astfel, persoanele potrivite vor afla și cel mai probabil, o parte din acestea vor dori să colaboreze cu tine.
Mulți freelanceri fac deja asta însă majoritatea nu primesc niciodată un răspuns înapoi. Motivul e faptul că emailurile lor sunt comune și nu stârnesc interes. Nu este suficient să faci o listă de companii și agenții și apoi să-ți oferi serviciile. Pentru a atrage atenția, e nevoie să lucrezi puțin mai mult.
Poți de asemenea să lași numărul de telefon pentru a putea fi contactat. Acest lucru creează curiozitate și o discuție directă îți poate crește șansele de a obține o colaborare.
Să te promovezi prin intermediul prietenilor și familiei este dificil. Dar te poți promova mai ușor participând la evenimente din industria ta, unde s-ar putea afla și viitori clienții. O întâlnire cu aceștia în realitate îți va permite să te apropii de ei mai mult decât în mediul online. Le poți spune despre serviciile tale și le poți împărți pliante sau cărți de vizită pentru a păstra legătură. Cei interesați te vor contacta și dacă vor fi mulțumiți de tine, mai mult ca sigur te vor recomanda mai departe. Iar recomandările sunt cea mai ușoară metodă de a face rost de proiecte noi, deoarece vei prezenta încredere.
Îți poți începe cariera pe o platformă de freelancing și apoi să-ți extinzi portofoliul cu ajutorul unui website. Cea mai rapidă metodă de a face rost de clienți este să îi contactezi direct pe email sau în realitate. Urmează sfaturile de mai sus și focusează-te pe o singură strategie, iar rezultatele nu vor întârzia să apară.