ß
  • PRO TV
  • EXCLUSIV: La un liceu din România, elevii învață matematică în laboratoare de realitate virtuală și prin...vlogging

EXCLUSIV: La un liceu din România, elevii învață matematică în laboratoare de realitate virtuală și prin...vlogging

EXCLUSIV: La un liceu din România, elevii învață matematică în laboratoare de realitate virtuală și prin...vlogging

Într-o Românie care a obținut cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la testele PISA 2018 și unde procentul de analfabetism funcțional este de 44%, la un liceu din România se arată totuși o luminiță…la capătul tunelului de învățare.

Mai precis, la Liceul Andrei Șaguna din Brașov, un profesor îi ajută pe elevi să înțeleagă și să învețe matematica folosindu-se de realitatea virtuală și de….video-uri pe youtube. Video-uri pe care copiii sunt îndemnați să le realizeze singuri! Pe modelul vlogging…cu probleme de matematică!



La ediția Tedx Bucharest 2019, Cătălin Ciupală, profesor de matematică, a vorbit despre metodele inovatoare prin care îi apropie pe copii de o materie care altfel, pentru mulți, ar rămâne străină. Există trei metode principale prin care face acest lucru:

1.organizează concursuri în cadrul cărora elevii rezolvă probleme de matematică în echipă, prin dezbateri și ulterior prin realizarea unor articole științifice despre respectivele probleme;

Cătălin Ciupală: “Sunt echipe formate din 4-5 elevi, de diferite vârste și fiecare echipă are un team-leader. E vorba de elevi care nu sunt neaparat olimpici. Dupa ce formăm echipele, lansăm problemele, elevii lucrează împreună și rezolvarea se concretizeza într-un fel de articol științific. Mai apoi, echipele se întâlnesc și prezintă problema pe care au avut-o ei și modul în care au rezolvat-o, într-o dezbatere deschisă. Dezbaterile se concretizează în momente foarte vii, de-a dreptul haioase.”

2. îi îndeamnă pe elevi să realizeze acasă video-uri youtube în cadrul cărora aceștia explică modul în care rezolvă o problemă;

Cătălin Ciupală: “Ideea e că elevii învață pe măsură ce ralizează fimulețul, pentru că realizarea acestuia e un proces mental în sine. În plus, mulți mi-au spus că au înțeles cum să rezolve anumite probleme de matematică urmărind filmulețele realizate de colegi.”


 

3. se folosește de un laborator de realitate virtuală, prin care aduce matematica în concret;

Cătălin Ciupală: "Am făcut un laborator de realitate virtuală și am transformat sala de clasă total. În laboratorul VR avem ochelari 3D și un soft special. Aproape orice ecuație are o figură geometrică în spate și vrem să aratăm că orice se face în matematică, se poate transpune în realitate. Mai mult dincolo de acest laborator VR, am dotat toate sălile de clasă cu videoproiectoare wireless și dispozitive chromecast, prin care se proiectează în clasă imaginea de pe un telefon, tabletă sau laptop."

4. a creat o plaformă digitală prin care elevii rezolvă probleme și primesc un feedback;

Cătălin Ciupală: “Platforma poate fi accesată de pe telefon, iar copiii pot rezolva probleme de matematică în autobuz, de exemplu. Poate părea ciudat, dar cumva e important ca metodele de învățare să țină pasul cu noile generații. Pe această platformă există teste de matematică, elevii le rezolvă și primesc un feedback. Eu, ca administrator, pot să urmăresc elevii în procesul de rezolvare, să văd unde greșesc și să le corectez greșelile în cadrul orelor de matematică.”

Toate aceste proiecte și metode noi de învățare au fost implementate de liceul Andrei Șaguna în urma accesării unor fonduri Științescu. Pe scurt, fondul Științescu este o mișcare națională de reenergizare a educației, care-i încurajează pe cei pasionați să le arate copiilor – prin experiment, activități practice și joc – acea latură a disciplinelor științifice care cu greu poate fi descrisă în manuale.

FOTO: TEDx BUCHAREST/ ARHIVĂ LICEU ANDREI ȘAGUNA

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni