În România, o femeie este bătută la fiecare 30 de secunde, iar pentru mai bine de 60% dintre români, bătaia este un lucru firesc.
În luna septembrie, Elena Lasconi a prezentat la Știrile PRO TV cazurile mai multor femei din diferite medii sociale, toate victime ale violenței domestice. Cele 12 reportaje din campania ”Femeia ca o pradă” au ajuns în casele a sute de mii de români, iar campania a fost lider de audiență.
În cele 12 zile de difuzare, reportajele difuzate la Știrile PRO TV de la ora 17:00 au înregistrat o audiență medie de 3.0 puncte de rating și 23.1% share, în timp ce televiziunea de pe poziția secundă avea 1.7 puncte de rating și 12.7% share, pe segmentul de public comercial, format din persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 49 de ani. Povestea Alinei Ursu a impresionat peste 900.000 de telespectatori, de la nivel național, fiind cea mai urmărită dintre cele prezentate în campanie. Victimă a violenței încă din copilărie, chinuită de tată, frați și primul soț, Alina a ajuns cerșetoare în Polonia.
În mediul online, cea mai viralizată a fost mărturia cutremurătoare a Alexandrei Stan. Artista a spus că, după mulți ani de terapie, înțelege de ce a devenit o victimă a violenței. În mai puțin de o săptămână de la difuzare, clipul postat pe rețelele de socializare a adunat peste 250.000 de vizualizări.
“Un ochi râde și altul plânge. Campania FEMEIA CA O PRADĂ și reacțiile pe care le-am avut până acum îmi confirmă faptul că violența domestică este o boală cronică a României. Mii de femei m-au căutat încă de la difuzarea promo-ului campaniei. Femei care nu vorbesc, nu comentează, nu pun emoticoane, dar care vor să urmărească, să se informeze. Primesc mail-uri de la victime ale violenței domestice, disperate că nu sunt ajutate. În tot acest timp, sunt semnale că reportajele din cadrul campaniei vor fi folosite drept material didactic la Facultatea de Psihologie. E nevoie de mult mai mult. Implicare și, mai ales, educație. Campanii naționale, derulate și cu sprijinul nostru, al celor din media. Pe toate canalele posibile: m-am bucurat când publicul din online mi-a confirmat, prin postări, comentarii, reacții, empatia de care putem da dovadă. Repet, însă: dacă nu privim cu atenție pe întregul lanț de protecție a victimei, dacă nu acoperim golurile legislative și nu milităm cu toții pentru normalitate, vocile noastre se vor stinge în van. Timp în care, vă reamintesc, la fiecare 30 de secunde, o femeie este bătută în România.”, a spus Elena Lasconi despre campania Știrile PRO TV.
Gallery