ß
Dezvoltarea unui business implică o serie de investiții: financiare, de timp, dar și emoționale.
Dacă investițiile financiare mari se fac doar periodic, investiția propriului timp și investiția emoțională sunt necesare în fiecare zi. Pentru ca afacerea ta să ajungă pe culmile succesului, pe lângă aceste investiții, mai sunt și alte lucruri de care să ții cont. Iată, așadar, 4 sfaturi bine de știut când vrei să-ți dezvolți businessul:
Studiază competiția
Lumea afacerilor este o competiție, în care fiecare muncește să ajungă cât mai sus, chiar pe primul loc. Deși ești la început și conștientizezi că doar lucrând constant vei putea fi printre cei mai buni din domeniul tău, îți sugerăm să privești încă de acum la cei care se bucură de succes.
Învață de profesioniștii industriei, cercetează-le strategiile de marketing și de publicitate, observă cum au reușit să dea „marea lovitură”.
În același timp, îți sugerăm să analizezi și greșelile competitorilor: fie că e vorba de o eroare de comunicare, fie că e vorba de o gestionare slabă a unei situații de criză. Trage propriile concluzii despre succesele și eșecurile competiției. Aceasta poate fi o metodă eficientă de a-ți dezvolta propria strategie.
Fii prezent în social media
În era digitală, prezența în social media nu mai este o opțiune, ci o necesitate, dacă vrei să îți faci businessul cât mai cunoscut, să fidelizezi actualii clienți și să atragi potențiali clienți.
Site-ul de prezentare este cea mai importantă carte de vizită online a afacerii tale, de aceea este necesar să acorzi atenție atât web design-ului, cât și conținutului care va apărea pe acesta.
Fii prezent pe platformele unde ai putea găsi utilizatori interesați de produsele sau serviciile pe care le oferi. Activitatea este un atribut esențial al prezenței în online. Cu alte cuvinte, cu cât postezi mai des conținut de calitate, cu atât crești vizibilitatea afacerii.
Desfășoară acțiuni de CSR
În zilele noastre, oamenii au încredere în companiile care desfășoară campanii de CSR (corporate social responsibility). Acestea sunt o cale atât de a aduce un bine sau un plus de valoare societății, cât și de a intra în contact cu ceilalți.
Este important să te implici în acțiuni de CSR nu pentru că sunt o tendință a organizațiilor în secolul al XXI-lea, ci pentru că ai încredere în cauza pe care o susții și simți nevoia să ajuți (prin donații, voluntariat). Astfel de acțiuni nu vor contribui doar la dezvoltarea afacerii tale, ci și la îmbogățirea ta interioară.
Investește în tine
Drumul dezvoltării unui antreprenor nu se termină niciodată. Workshop-urile, conferințele, evenimentele, materialele cu informații relevante din domeniul în care activezi implică, de multe ori, costuri financiare mari, mai ales la început, când este esențial să înveți cât mai multe.
Pentru că este greu să faci față tuturor investițiilor financiare din această perioadă, poți să te interesezi de variantele de credite pentru firme. Acestea ar putea reprezenta sprijinul financiar de care vei avea nevoie la un moment dat.
De asemenea, evenimentele anterior amintite îți oferă șansa să cunoști alți oameni care activează în industrie. Interacționând cu ei, descoperi idei care îți pot prinde bine la un moment dat și îți crești șansele de a crea parteneriate în viitor.
Reține că drumul spre succes nu este o linie dreaptă, iar dezvoltarea unei afaceri cere timp, răbdare, efort și investiții. Și, cel mai important, încrederea că poți reuși.