ß
Noul sezon din campionatul intern al Germaniei debutează vineri, 16 august 2019, cu partida dintre Bayern Munchen și Hertha Berlin.
La fel ca în sezonul trecut, 18 echipe vor lua startul în această vară. La capătul ediției 2018/2019, au retrogradat formațiile Nurnberg, Hannover și Stuttgart, cele 3 fiind înlocuite de nou promovatele Union Berlin, Koln și Paderborn. Bayern Munchen rămâne și în acest sezon favorită la titlu, cu o cotă de 1.25 în oferta de pariuri fotbal antepost a agenției NetBet, în timp ce fanii Borussiei Dortmund pot paria la o cotă excelentă, 5.50, că ,,Die Schwarzgelben’’ (galben-negri) pun mâna pe titlul de campioană a Germaniei în 2020.
Potrivit unui material publicat de cei de la scoreandchange.com spre finalul lunii iulie, iată cum stau lucrurile în ceea ce privește contractele de sponsorizare încheiate, până în prezent, între cele 18 formații și diverse companii. În marea lor majoritate, partenerii oficiali sunt companii producătoare de echipament sportiv, cu Nike și Puma ocupând primele poziții.
• Augsburg - Nike
• Bayer Leverkusen - Jako
• Bayern Munchen - Adidas
• Borussia Dortmund - Puma
• Borussia Mönchengladbach - Puma
• Eintracht Frankfurt - Nike
• Fortuna Düsseldorf - Uhlsport
• Freiburg - Hummel
• Hertha Berlin - Nike
• Hoffenheim - Joma
• Köln - Uhlsport
• Leipzig - Nike
• Mainz - Lotto
• Paderborn - Saller
• Schalke 04 - Umbro
• Union Berlin - Macron
• Werder Bremen - Umbro
• Wolfsburg - Nike
Adidas, Hummel, Jako, Joma, Lotto, Macron, Nike, Puma, Saller, Uhlsport și Umbro, în totalitate companii producătoare de echipament sportiv, sunt cei 11 sponsori ce oferă echipament complet echipelor din campionatul Germaniei.
Brandul american Nike este lider pe piață, cu un procent de 27.8%, fiind partenerul a nu mai puțin de 5 echipe: Augsburg, Eintracht Frankfurt, Hertha Berlin, Red Bull Leipzig and VfL Wolfsburg. Urmează Puma, Uhlsport și Umbro, fiecare din cele trei colaborând cu câte două echipe și Adidas, Hummel, Jako, Joma, Lotto, Macron și Saller, cu câte o singură echipă. Șapte dintre echipele din Bundesliga sunt sponsorizate de branduri germane (Adidas, Puma, Uhlsport, Jako și Saller).
Dintre toate companiile, Adidas s-a dovedit a fi cea mai inspirată, fiind sponsor al lui Bayern Munchen, câștigătoarea ultimelor 7 ediții ale campionatului intern. Singura echipă ce și-a schimbat partenerul în acest sezon este Hoffenheim, care i-a preferat pe cei de la Joma, în detrimentul brandului Lotto.
Potrivit regulamentului, echipele ce activează în Bundesliga au dreptul la un singur sponsor pe tricou (partea din față). Chiar și așa, aceștia vin din 15 sectoare de activitate diferite (industria alimentară, retail, asigurări etc).
O diferență notabilă între Bundesliga și Premier League constă în faptul că, dintre toate cele 18 echipe prezente în primul eșalon fotbalistic din Germania, doar nou promovata Paderborn este sponsorizată de un brand din domeniul gamblingului, în timp ce, în Premier League, nu mai puțin de 10 echipe au sponsori pe tricou ce activează pe piața jocurilor de noroc. Și la noi în țară, companiile de gambling se numără printre principalii sponsori din fotbal. Cel mai longeviv parteneriat de acest gen din Liga I (a fost semnat în octombrie 2015) este cel dintre FCSB, cea mai titrată echipă din fotbalul românesc și brandul NetBet, primul site de gaming, pariuri sportive și poker licențiat în România.
În ceea ce privește sponsorii de pe mânecă, notăm faptul că niciun club din Bundesliga nu are același sponsor pe mânecă cu cel de pe tricou, iar brandurile vin, în acest caz, din 13 sectoare de activitate diferite.
Competiția Bundesliga are în acest sezon următorii parteneri oficial: Derbystar, Sky, Topps și EA Sports.