Fiecare brand are un logo, o imagine care îl diferențiază de competitori și îl poziționează pe piață. Însă asta este doar o parte a identității și personalității sale, și nu întotdeauna cea mai penetrantă.
S-ar putea să nu știi care e cel mai gustos salam pe care l-ai mâncat vreodată, dar ți-o vei aminti întotdeauna pe fetița brunetă și peltică din reclama la „salam săsesc”. Cel mai probabil clipul acela te-a convins să încerci măcar o dată produsul cu pricina și n-ar fi exclus să-l fi găsit chiar de apreciat.
E foarte probabil să nu folosești în acest moment un telefon mobil Nokia, însă brandul finlandez a dăinuit și datorită identității sale audio inconfundabile. Dacă nu mai știi cum suna un telefon Nokia la începuturi, pleacă urechea AICI!
Sunetul unui Mac pornit sau cel produs de un Windows XP la închidere sunt alte dovezi ale puterii unui brand care își stabilește o identitate audio ușor de ținut minte. Ai recunoaște un brand după muzica lui? Mai mult ca sigur, de aceea mai toate bradurile de azi aleg să devină senzoriale și să ofere clienților lor o experiență memorabilă.
A propos de Macintosh, iată AICI cum a evoluat sunetul unui Mac la pornire!
După old school sensorial branding să trecem la muzica brandurilor care privesc spre viitor. Vorbim de Mastercard, care tocmai a făcut un pas uriaș spre a deveni un brand senzorial odată cu lansarea noii identități audio.
Cum au făcut asta? Reprezentanții companiei de plăți digitale au angajat unii dintre cei mai buni muzicieni, artiști și agenții din toată lumea. Printre ei și marele Mike Shinoda, co-fondator al trupei Linkin Park. Ei au pus cap la cap toate elementele care definesc brandul și așteptările celor cărora se adresează, iar rezultatul este o melodie distinctă și ușor de memorat, care poate fi adaptată cu ușurință diverselor genuri muzicale și culturi. O poți asculta mai jos.
Prin utilizarea unei game diverse de instrumente și tempouri, melodia se poate plia pe mai multe stiluri unice – clasic, cinematic și dinamic – și pe o serie de interpretări regionale.
Acesta este logoul musical, fundamentul arhitecturii audio a companiei. Muzica oficială a brandului va putea fi folosită ca logo audio, ton de apel sau melodie pentru apelurile în așteptare. Însă și mai cool e tonul de acceptare a plății când folosești cardul bancar.
Pentru a conecta oamenii care împărtășesc pasiunea pentru muzică, dar și pentru a celebra noua identitate audio, compania a decis să ofere o expriență senzorială complet nouă la ediția 2019 a festivalului Electric Castle.
Un loc de joacă senzorial, amenajat în zona de concerte, le permite participanților la festival să descopere muzica folosindu-se și de alte simțuri decât văzul și auzul. Detalii despre Sensory Playground-ul de la Electric Castle 2019 poți găsi AICI.
Cum e atmosfera la Electric Castle 2019 poți vedea în clipul de mai jos.
Gallery