Termenul de influencer este în prezent foarte la modă, o adevărată aspirație pentru multe persoane - bloggeri, vloggeri, vedete, persoane publice, oameni politici, artiști, jurnaliști etc.
Un influencer este o persoană care atrage după sine mase mari de oameni ce sunt gata să îi copieze gesturile, să îi susțină inițiativele, să ii aprecieze proiectele susținute. Nu orice persoană publică / vedetă este un influencer sau... se poate spune că și acest statut are grade - poți fi un influencer mai mult sau mai puțin puternic. Ca influencer, ai o mulțime de avantaje. Ai un statut social privilegiat, poți avea avantaje financiare consistente și poți accede mai ușor în anumite poziții profesionale sau sociale. Dacă ești influencer, ai putea să ai succes chiar și într-o carieră politică. Ai cale liberă să faci atât de multe lucruri.
Cei mai mulți influenceri se bazează pe conturile lor de pe rețelele sociale. Pe Facebook, Youtube, Instagram sau Twitter își propagă mesajele de orice fel - de la unele sincere, până la conținut de marketing, plătit de firme de publicitate. Cert este că pe rețelele sociale conținutul se distribuie simplu și toți fanii ajung să vadă / audă / citească ceea ce influencerul dorește să transmită. Calea spre a fi influencer nu este simplă și cei care își doresc acest statut au de trebut mai multe praguri până la acest mult dorit statut.
În ciuda aparenței că totul ține de rețele sociale, de fapt un influencer care își dorește o poziție solidă este foarte important să investească și într-un website propriu. În cazul unora, de fapt, totul a pornit de la website și abia apoi au fost utilizate rețelele sociale, ca suport. Aceasta este de fapt cea mai corectă și sigură construcție. Rețelele sociale vor evolua în mod independent față de influenceri, regulile se pot schimba de-a lungul timpului.
În schimb, pe website-ul tău propiu, tu ești creatorul unic de conținut, tu decizi ce și cum comunici de fiecare dată. Este ideal așadar să direcționezi traficul spre website-ul tău, inclusiv dinspre rețelele sociale. Încă un aspect important: pe propriul blog tu ești cel care manageriază partea publicitară. Astfel, nimeni nu se va folosi de imaginea ta, tu decizi 100% ce și cum promovezi și... încasezi toate câștigurile!
Ai grijă însă la modul în care îți creionezi imaginea online. Un website de influencer trebuie să fie impecabil, să te reprezinte. Colaborează cu o firmă de web design și programare, caută specialiști în optimizarea pentru motoarele de căutare și mai ales alege un furnizor de încredere în ceea ce privește găzduirea web - click aici pentru pachete de hosting cu Wordpress preinstalat, dacă vrei un blog cu această platformă atât de populară.
Dacă ești la început de drum și mai ai încă mult până la statutul de influencer, acordă atenție fiecărui pas și alege să faci totul ca la carte. Găsești online numeroase sfaturi și, dacă ai talent, inspirație și ceva noroc, ai toate șansele să reușești ceva măreț. Partea bună este că oricine poate deveni influencer, nu este necesar să apari la TV sau să găsești scurtături offline. Există multe cazuri de tineri, chiar și copii, care au ajuns influenceri pe YouTube și nu numai.