ß
După două sezoane, 2017-2018 și 2018-2019, în care s-a numit ,,Liga 1 Betano’’, după numele sponsorului oficial - agenția de pariuri și jocuri de noroc online Betano (sponsor și al echipei U Craiova), primul eșalon fotbalistic din țara noastră și-ar putea schimbă denumirea.
Potrivit celor de la gsp.ro, din vară, campionatul intern va avea un nou partener oficial, Casa Pariurilor, brand aflat în portofoliul Fortuna Entertainment Group, alături bineînțeles de agenția Fortuna. Deși nu a fost emis vreun comunicat oficial în legătură cu noul parteneriat, se pare că eAD Interactive, compania deținătoare de drepturi, ar fi semnat deja cu
Casa Pariurilor, compania de betting urmând să plătească în jur de 1.2 milioane de euro pe an pentru ca Liga 1 Betano să devină Liga 1 Casa Pariurilor. În urma unui parteneriat semnat în anul 2017 cu Federația Română de Fotbal, Compania Casa Pariurilor este în prezent și sponsorul Ligii a doua, dar și al Cupei României, iar brandul Fortuna este sponsor oficial al echipei naționale de fotbal a României.
Casa Pariurilor este un brand românesc, a cărui activitate a început cu 12 ani în urmă, în prezent deținând nu mai puțin de 750 de agenții de pariuri stradale active în 273 de localități, se arată în cadrul aceluiași material publicat de sursa citată în urmă cu câteva zile.
Liga 1 Orange a devenit Liga 1 Betano la mijlocul lunii iulie 2017, când Betano.com, operator internațional de jocuri online și Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) au anunțat semnarea unui parteneriat pentru două sezoane 2017-2018 și 2018-2019. Dar haideți să ne amintim ce denumiri a avut Liga I în ultimii 20 de ani, în funcție de sponsorii săi principali.
1998-2004: Divizia A Ursus
2004-2008: Liga 1 Burger
2008-2009: Liga 1 Frutti Fresh
2009-2010: Liga 1 gamebookers.com
2010-2015: Liga 1 Bergenbier
2015-2017: Liga 1 Orange
2017-2019: Liga 1 Betano
Cele mai cunoscute echipe de fotbal din România au (sau cel puțin aveau înainte de finalul sezonului) și ele printre sponsori agenții de pariuri:
1. FCSB - NetBet
2. CFR Cluj - Sportingbet
3. U Craiova - Betano
4. Dinamo - Unibet
5. FC Botoșani - Superbet
6. Gaz Metan Medias - Superbet
7. Dunărea Călărași - Fortuna
8. Hermannstadt - Get’s Bet
9. Poli Iași - Superbet
Nu doar în România, ci și în întreaga lume (cu excepția țărilor în care gamblingul este interzis), sponsorizarea competițiilor și echipelor de top de către operatorii de jocuri de noroc ce oferă pariuri sportive este o practică prin care ambele părți au de câștigat.
Pe de-o parte cluburile sau alte entități din zona sportivă obțin venituri extra fără prea mult efort, iar operatorii, pe de altă parte, își fac publicitate pe scară largă. Pe lângă parteneriatele amintite, operatorii își atrag noii clienți și prin bonusuri de bun venit consistente, prin intermediul cărora acestora li se dublează sau uneori chiar triplează primul depozit. În unele cazuri, jucătorii noi pot primi chiar și un bonus fără depunere, printre brandurile licențiate de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc ce oferă astfel de bonusuri numărându-se NetBet, Maxbet sau Admiral, operatori ce pun la dispoziția utilizatorilor pariuri sportive si jocuri de cazino.