ß
Fanii seriei Bond cunosc, mai mult ca sigur, modelul Aston Martin 1965 folosit în Thunderball, al patrulea film din serie. Bolidului i-au fost adăugate arme speciale și gadgeturi pe care James Bond le-a folosit în film.
Considerată cea mai faimoasă mașină din lume, bijuteria Aston Martin DB5 din 1965 a fost creată după modelul celei din 1964, folosită în filmul Bond: Goldfinger. Realizat doar în două exemplare, acest model de Aston Martin a fost creat pentru a fi folosit la filmările pentru Thunderball și pentru promovarea părții a patra din serie.
Pasionații de mașini clasice, dar și fanii înstăriți ai seriei Bond, vor putea cumpăra exemplarul folosit la promovarea filmului în cadrul unei licitații organizate de casa Sotherby’s în Monterey, California, la 15 august 2019.
Specialiștii evaluează mașina lui James Bond la 4-6 milioane de dolari, însă în cadrul licitației s-ar putea obține o sumă și mai mare.
Citește și: Daniel Craig, în cârje după un accident suferit la filmările pentru Bond 25. Ce se întâmplă cu filmul
FOTO: Sotherby's
Mașina scoasă la vânzare a fost modificată și dotată cu toate armele și gadgeturile pe care agentul 007 le-a folosit în film: o mitralieră Browning de calibru 30 la nivelul fiecărei aripi, lunetă antiglonț, dispozitive de tăiat anvelopele mașinilor urmărite, un aparat radar, dozatoare pentru eliberarea de fum și un sistem de catapultare pentru scaunul din dreapta-față.
Mai mult, mașina e dotată și cu un telefon, fixat în ușa șoferului. Cu ajutorul lui, James Bond comunica cu cei de la sediul MI6. Cea mai faimoasă mașină din lume mai păstrează și azi locul secret de sub scaunul șoferului, creat pentru ascunderea armelor lui 007.
FOTO: Sotherby's
Modelul a fost realizat în două exemplare. Dintre acestea unul a fost folosit de realizatorii filmului pentru cascadorii și pentru scenele care implicau urmăriri auto. Această mașină a fost mult mai ușoară mult mai rapidă decât varianta scoasă acum la vânzare.
Cea de-a doua a fost folosită mai mult pentru filmarea unor cadre de detaliu, care nu implicau urmăriri pe șosele, și în campanii promoționale.
Vezi și:
Gallery