Peter Voogd, autorul bestseller-ului „6 Months to 6 Figures” și creatorul podcastului „'The Young Entrepreneur Lifestyle” a publicat o listă cu 11 pattern-uri cognitive care îi diferențiază pe miliardari de oamenii obișnuiți.
Foto: Getty / Colaj
Voogd a studiat viața mai multor miliardari timp de 12 ani, printre care și Doris Fisher (cofondatoare Gap), Jack Ma (fondatorul Alibaba), Elizabeth Holmes (fondatoarea companiei Theranos) și Jeff Bezos (fondatorul Amazon) și a trasat câteva pattern-uri comportamentale și de gândire care îi separă pe aceștia de tine sau de alți oameni obișnuiți.
De menționat că în acest moment, potrivit Forbes, există 1.810 miliardari la nivel global, iar averile lor însumate totalizează 6.48 trilioane de dolari. Tot potrivit Forbes, averea medie a fiecăruia dintre cei 1.810 e de 3.6 miliarde de dolari.
Voogd spune că oamenii obișnuiți fac câteva greșeli pe care miliardarii nu le fac tocmai datorită tiparelor cognitive diferite. De exemplu:
- Nu sunt conștienți de puterea pe care o are cercul lor de cunoscuți.
- Nu se informează, nu conștientizează că informația înseamnă putere.
- Vor să facă totul singuri, nu cer ajutorul nimănui.
- Nu învață niciodată nimic nou, nu sunt curioși.
- Renunță prea ușor, nu sunt încăpățânați.
- Au un mindset de consumator, setat pe a cheltui și a economisi, nu pe a investi.
Voogd a continuat trasând, în linii mari, și aceste tipare comportamentale care îi separă pe miliardari de tine și de alți oameni obișnuiți, precizând că, totuși, dacă te antrenezi suficient de mult la nivel mental, poți sfârși prin a le integra și tu în rutina ta.
Ce au în plus, deci, miliardarii? E simplu:
O perspectivă diferită, edgy
Miliardarii nu văd lumea așa cum o vezi tu. Ei știu foarte clar ceea ce vor, ceea ce nu vor, își proiectează o imagine de sine clară și, în general, tind să facă orice e necesar ca să aducă acea imagine mentală despre ei înșiși în viața reală.
Sunt producători, nu consumatori
Oamenii care devin miliardari nu au un mindset de consumator. Scopul lor e să producă lucruri care aduc valoare vieții celor din jur, nu să cumpere asemenea lucruri.
Sunt foarte încăpățânați
Asta înseamnă că sunt conștienți că unele jocuri pot fi mai lungi și că trebuie să ai foarte multă răbdare. Ei sunt cei care nu renunță niciodată atunci când vor să obțină ceva ce își doresc.
Nu le pasă de tine sau de părerea ta
Viitorii miliardari sunt, de regulă, cei cărora nu le pasă de tine. Sau de părerea ta despre ei. Voogd spune că succesul real vine atunci când încetezi să te mai gândești la ce e în jur și să te concentrezi doar pe tine și pe ceea ce vrei tu.
Își aleg cu grijă prietenii și oamenii în care au încredere
Potrivit lui Voogd, oamenii bogați sunt foarte conștienți că dacă își petrec timpul cu oameni sub nivelul lor vor ajunge, în cele din urmă, la nivelul acelor oameni. Prin urmare ei caută constant să integreze în cercul lor de prieteni doar oameni pe care îi percep ca fiind superiori lor: mai inteligenți decât ei, mai împliniți decât ei etc.
Își creează propria lor realitate
Miliardarii știu foarte bine că „realitatea" nu înseamnă neapărat ceea ce există în fața ta, ci toate lucrurile pe care le vezi când te uiți în acea direcție, spune Voogd.
Vor oameni cu același mindset
Potrivit lui Voogd, acești oameni au grijă să creeze echipe formate din oameni cu același mindset ca ei. Ei sunt cei care nu vor tolera niciodată în companiile lor oameni leneși, dezinteresanți, ci îi vor căuta mereu pe cei pasionați, obsedați de a face lucrurile din ce în ce mai bine, mai spune Voogd.
Acceptă eșecul ca o condiție necesară succesului
Un eșec înseamnă o experiență care poate veni la pachet cu foarte multe concluzii pozitive. Cheia e să rămâi fidel visurilor tale și ție însuți, indiferent de circumstanțe și indiferent de eșecurile care te vor aduce în acele circumstanțe, spune Voogd.
Fac experimente
Miliardarilor le place să experimenteze. Un miliardar va crea șapte produse diferite, le va arunca pe piață așa cum sunt și va face bani din toate șapte. Un om obișnuit, pe de altă parte, va deveni obsedat de un singur produs și nu îl va lansa decât atunci când e sigur că varianta respectivă a produsului e cea mai apropiată de imaginea lui mentală despre acel produs.
Nu se uită în urmă
Voogd spune că acești oameni pot să treacă foarte ușor peste dezamăgiri, eșecuri sau emoții negative, iar asta, potrivit lui Voogd, le conferă un avantaj uriaș în business.
Investesc inteligent
Miliardarii iubesc cash flow-ul. Nu țin banii la ciorap, îi investesc tot timpul în noi și noi business-uri.
Voogd spune că, în concluzie, dacă vrei să joci într-o ligă mai mare, trebuie doar să fii atent la mindset-ul tău, să îți corectezi pattern-urile de gândire și să fii suficient de încăpățânat încât să nu „flinch an inch" în fața provocărilor, cum spun americanii.
Dacă ți-a plăcut ce spune Peter Voogd, îți recomandăm și un scurt filmuleț în care Camelia Șucu, una dintre cele mai cunoscute femei de afaceri din România, povestește despre regulile succesului în afaceri: