ß
Beyonce și soțul ei, rapperul Jay-Z, au lansat în vara lui 2018 piesa „Apeshit”, care a devenit, în scurt timp, un magnus opus vizual.
Videoclipul piesei a fost filmat în muzeul Louvre (din Franța) și s-a viralizat imediat, totalizând 148 de milioane de vizualizări.
Aproximativ 500 de filmări au loc anual în celebrul muzeu, iar PR-ul a spus recent că aceste filmări reprezintă o parte importantă din strategia de marketing.
Potrivit unui material publicat în The New York Times, o zi de filmări în celebrul muzeu costă 17.500 de dolari. Filmările pentru „Apeshit" au avut loc noaptea, dar tariful nu se schimbă, se arată pe site-ul muzeului.
Acestei sume (17.500 de dolari) i se adaugă diverse diverse costuri suplimentare, greu de cuantificat cu exactitate, care variază în funcție de cât de mare e echipa care participă la filmări, în funcție de operele pe care echipa dorește să le filmeze șamd.
Cu toate astea, NYT apreciază că, Jay și Bey au mai plătit, probabil, încă 20.000 de dolari pentru accesul echipei (mai mult de 50 de persoane au luat parte la filmările „Apeshit"), plus încă 6.000 de dolari (sau mai mult) pentru a putea filma și în exteriorul muzeului.
De asemenea, nu e exclus ca muzeul să fi încadrat evenimentul muzical și ca vizită privată, ceea ce ar însemna încă 11.700 de dolari. Un cost adițional a fost, în mod sigur, și tariful pentru a putea filma sala de recepții din Piramida de Sticlă. Tariful pentru a închiria această sală se situează în jurul sumei de 36.000 de dolari.
Cu toate astea, prețul final nu e nici pe departe exorbitant, dacă ne ținem cont că în Paris există hoteluri de lux în care o noapte poate ajunge și la 30.000 de dolari sau mai mult.
Jay-Z și Beyonce au vizitat prima dată muzeul în 2104 și (aparent) atunci ar fi decis să filmeze, la un moment dat, acolo.
Videoclipul piesei „Apeshit" e semnat de Ricky Saiz și a ajutat muzeul Louvre să stabilească până și un record în materie de încasări și vizite.
Astfel, echipa de comunicare a muzeului a anunțat recent că muzeul a fost vizitat anul trecut de 10.2 milioane de persoane, cu 25% mai mulți vizitatori față de anul 2017. Muzeul și-a depășit, astfel, recordul din anul 2012, când a fost vizitat de 9.7 milioane de persoane.
Cu toate că reprezentații Louvre nu au creditat vizita artiștilor americani, noul record se datorează, mai mult ca sigur, și expunerii pop cult de care muzeul a avut parte datorită videoclipului „Apeshit".
Louvre a lansat anul trecut și un „trailer” pentru vizitatori, în care apar și fragmente din videoclipul artiștilor americani.