Nu mai puțin de 10,2 milioane de persoane au călcat pragul celui mai apreciat muzeu din Franța anul trecut, dar cifrele nu ar fi fost atât de mari dacă nu și-ar fi băgat coada Beyonce și Jay-Z.
La finalul anului 2017, administratorii celui mai apreciat muzeu din Franța jubilau după contabilizarea vizitelor înregistrate peste an: peste 8,1 milioane de turiști. În decembrie 2018, cifrele au cunoscut o apreciere spectaculoasă: nu mai puțin de 10,2 milioane de vizitatori, iar recordul de vizite se datorează și lui Jay-Z și Beyonce care au crescut notorietatea muzeului și interesul pentru exponate după ce au realizat un videoclip în saloanele impresionante ale instituției de cultură.
Clipul piesei APES**T a strâns peste 147 de milioane de vizualizări pe YouTube și a promovat, printre altele, sculpturile și picturile neprețuite din interiorul muzeului.
Administratorii muzeului din Paris au sesizat că numărul vizitatorilor din SUA, China, țările europene și Brazilia a crescut cu aproape o treime după apariția videoclipului.
Secvențele filmate în interiorul Muzeului Luvru au contribuit simțitor și la creșterea interesului turiștilor străini pentru orașul Paris. Înoptările în capitala Franței au scăzut dramatic în 2015 și 2016, din cauza atentatelor teroriste care au zguduit orașul luminilor în urmă cu trei ani.
Europenii, dar și americanii, au manifestat un interes tot mai mare pentru atracțiile Parisului începând cu anul 2017, după ce autoritățile franceze au restabilit climatul de siguranță după nenorocirea de la Bataclan, din noiembrie 2015.