Încă de la lansare, „Reservoir Dogs" i-a lăsat pe fani cu o întrebare: cine îl împușcă pe Nice Guy Eddie în celebrul mexican standoff?
În aparență, lucrurile sunt simple: Joe îl împușcă pe Mr. Orange, Eddie îl împușcă pe Mr. White, iar Mr. White îi împușcă pe Joe și pe Eddie.
Cu toate astea, dacă te uiți cu atenție, e evident că Nice Guy Eddie nu e împușcat de Mr. White. El se prăbușește fără să încaseze niciun glonț. Tarantino și-a dat seama de (evidenta) eroare, însă a decis să o păstreze „pentru a le da oamenilor un motiv să vorbească", după cum a recunoscut într-un interviu.
Cu alte cuvinte, pe Nice Guy Eddie nu îl împușcă nimeni, a fost vorba de o simplă eroare, iar Tarantino a decis s-o păstreze pentru a crea o controversă.
Mai jos poți urmări scena din film:
Auto-declaratul „maniac" avea doar 28 de ani când a scris scenariul pentru "Reservoir Dogs".
Plin de dialoguri memorabile și de interpretări superbe, pelicula narează întâmplările petrecute în urma unui jaf de diamante eșuat și - fie ca e vorba de secvențele în care cei cinci domni discută despre cum să dai bacșis chelnerițelor sau despre adevăratul sens al piesei „Like a Virgin” - fie că e vorba de scena în care Mr. Blonde dansează în timp ce torturează un polițist (pe melodia, superb folosită, “Stuck in the Middle with You”, a formației Steeler’s Wheel), Tarantino alege cuvintele și acțiunile personajelor cu atât de mult fler încît adevărata lor natură iese la iveală dincolo de trivialitatea replicilor.
Filmul a fost un debut excepțional și l-a propulsat pe Tarantino în galaxia cinematografică a celor mai talentați și originali regizori ai tuturor timpurilor. Așa că, dacă nu l-ai văzut, ar trebui să îndrepți această eroare.
În vârstă de 55 de ani, creator a opt lungmetraje, a 15 scenarii de film, episoade de televiziune, câştigător al trofeului Palme d'Or de la Cannes cu filmul "Pulp Fiction" din 1994 şi a două premii Oscar pentru scenariile filmelor "Pulp fiction" şi "Django Unchained", Quentin Tarantino a fost pe rând regizor, scenarist, producător şi chiar actor în filmele sale.
Deşi este acuzat de critici că trivializează şi estetizează violenţa, opera sa cinematografică nu a încetat să entuziasmeze publicul, iar peliculele sale "Reservoir Dogs", "Pulp Fiction", "Jackie Brown", cele două filme din seria "Kill Bill", "Death Proof", "Inglorious Basterds" şi "Django Unchained" au devenit filme de referinţă ale cinematografiei mondiale.