• PRO TV
  • Uite, Macanache, aici poți să lipești afișe fără să primești amendă!

Uite, Macanache, aici poți să lipești afișe fără să primești amendă!

Uite, Macanache, aici poți să lipești afișe fără să primești amendă!

E greu pentru un artist să-și promoveze un concert în București dacă nu are un buget de publicitate considerabil. Locurile de afișaj publicitar sunt puține, iar cei mai mulți își fac reclamă pe unde pot. Iar asta înseamnă amenzi usturătoare.

Ultimul pățit este Macanache, care a fost amendat pentru afișaj publicitar ilegal. Rapperul a fost sancționat cu 1.000 de lei de Poliția Locală după ce a lipit în locuri neautorizate afișe care promovau lansarea noului său album. „Nu avem unde să lipim afișe. Adică, unde să le lipesc? La mine în casă? Nu există decât vreo două locuri în care poți să lipești legal afișe, în care oricum sunt tone de afișe”, a declarat Macanache pentru PROTV.RO. 

Locurile special amenajate pentru publicitate temporară, dedicate promovării unor evenimente culturale, sunt administrate de Primăria București, prin nou înființata Companie Municipală Publicitate și Afișaj București SA. Până acum, aceste panouri cilindrice au fost în subordinea Adminstrației Străzilor București, care nu le-a întreținut corespunzător. În tot orașul sunt circa 20 de astfel de zone speciale de afișaj și mică publicitate, insuficiente având în vedere numărul mare de evenimente care au loc în fiecare săptămână în Capitală.  

Adresele unde se găsesc amplasați cilindri de afișaj stradal, pe raza municipiului București sunt: Piața Romană, bd. Magheru, bd. N. Bălcescu, Piața Rosetti, bd. Unirii, Piața Alba Iulia, Piața Lahovari, Calea Dorobanților, Piața Charles de Gaulle, Piața Montreal, bd. Iancu de Hunedoara, Calea Vitan, Piața Gării de Nord, Calea Griviței, bd. Ghencea, Drumul Taberei, Militari, str. Știrbei Vodă, șos. Colentina, bd. Bucureștii Noi, bd. Națiunile Unite, Parcul Carol.

Numai că, pe aceste panouri încap cel mult opt afișe, ceea ce face imposibilă respectarea spațiului ocupat deja de alt publicitar. De cele mai multe ori, afișele sunt lipite unele peste altele, deși această practică este interzisă. Uneori, această lipsă de respect față de evenimentul unui artist se manifestă chiar și în afara zonelor special amenajate pentru reclamă.

De luna viitoare, oricine vrea să-și facă reclamă pe domeniul public în București trebuie să respecte mai multe reguli. În ședința de consiliu din 23 august 2018 a fost aprobat un nou regulament local pentru autorizarea, construirea și amplasarea mijloacelor de publicitate. Prin noul regulament au fost delimitate zonele de publicitate restrânsă, respectiv publicitate lărgită din municipiul București. Zona de publicitate restrânsă e reprezentată de Centrul Istoric, zonele construite protejate aprobate de Consiliul General al Municipiului București și zona Catedralei Mântuirii Neamului. „Pentru aceste zone se vor impune condiții restrictive suplimentare pentru acordarea autorizațiilor/avizelor de amplasare. Zona de publicitate lărgită va cuprinde restul teritoriului Municipiului București”, au declarat reprezentanții municipalității, la cererea PROTV.RO.

De asemenea, prin noul regulament s-au stabilit noi sancțiuni contravenționale pentru abaterile de la aceste prevederi. „Vor fi sancționate neachitarea taxei de ocupare a domeniului public și a taxelor de publicitate aferente, nerespectarea regulilor impuse pentru vehiculele special echipate în scop de publicitate, distribuirea de fluturași publicitari neautorizată etc. Amenzile vor fi cuprinse între 500 și 5.000 de lei”, spun reprezentanții primăriei.



Vechiul Regulament de publicitate al municipiului București a fost elaborat în anul 2011, iar legislația în acest domeniu a fost modificată ulterior.

Pentru amplasarea de afișe publicitare în locurile special amenajate în acest sens, un artist sau un organizator de evenimente trebuie să solicite un aviz și să achite o taxă pe metru pătrat. Amplasarea materialelor de mică publicitate în afara acestor panouri se sancționează cu amendă cuprinsă între 1.000 și 10.000 de lei, conform prevederilor Legii 185/2013 (actualizată 2017).

Totodată, compania municipală care are în administrare aceste spații de reclamă este obligată să idetifice noi zone pentru amenajarea de panouri și să le curețe „ori de câte ori este nevoie, dar cel puțin o dată pe săptămână”.

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni