• PRO TV
  • Cele mai ciudate întrebări pe care le pun cei mai cunoscuți CEO din lume la angajare

Cele mai ciudate întrebări pe care le pun cei mai cunoscuți CEO din lume la angajare

Cele mai ciudate întrebări pe care le pun cei mai cunoscuți CEO din lume la angajare

Sunt liderii unora dintre cele mai puternice companii din lume și întrebările pe care le pun la interviuri sunt pe măsură.

Larry Ellison, CTO Oracle, spune că angajează doar oameni foarte inteligenți și foarte talentați. Pentru a-i testa în timpul interviului, el în întreabă, la un moment dat: ,,Te consideri cea mai deșteaptă persoană din cercul tău de cunoștințe?” În cazul în care candidatul spune că da, e angajat. În cazul în care are dubii sau spune că nu e, e exclus de pe listă. Ellison spune că liderii adevărați ar trebui să aibă atât de mare încredere în ei și în ceea ce sunt, încât să aleagă să angajeze doar oameni mai inteligenți decât sunt ei. De asmenea, Ellison mai spune că angajații excepționali au un rol foarte important într-o companie pentru că îi trag pe ceilalți după ei.


Peter Thiel, cofondatorul PayPal, spune că îi place să recruteze oameni care sunt capabili să spună, cu sinceritate, tot ceea ce le trece prin cap. Pentru a duce discuția în acea zonă, Thiel începe prin a-i întreba: ,,Spune-mi ceva ce tu crezi că e adevărat, dar nimeni nu e de acord cu tine”. El a mers mai departe și a spus într-un interviu pentru Forbes că în felul acesta testează și originalitatea persoanei din fața lui, dar și curajul de a vorbi într-o situație dificilă, de a-și spune părerea și de a oferi feedback negativ managerului său, atribute considerate a fi foarte importante de Thiel.

Richard Branson, fondatorul Virgin, a povestit în volumul ,,The Virgin Way: Everything I Know About Leadership“ că nu îi place să pună întrebări ,,normale”.

,,Evident, un CV bun este important, dar vreau să aflu mai mult despre omul care stă în fața mea, niște lucruri pe care nu le pot afla din CV și care ar putea să-l recomande mai bine pentru poziția pentru care candidează. Îmi place să întreb, de exemplu, ce i-ar fi plăcut să scrie în CV, dar nu a avut ocazia. Sau care e cel mai trăznit lucru pe care ar fi vrut să-l facă cu CV-ul lui, dar i-a fost prea frică de reacția mea.“, a explicat fondatorul Virgin Group.

 

Drew Houston, fondatorul Dropbox, a povestit într-un interviu pentru New York Times că în timpul interviurilor de recrutare pune, de regulă, aceleași cinci întrebări: Ce știi să faci cel mai bine? Care e cea mai neconvențională persoană pe care o admire? Ce ai învățat în ultimul an? Dacă ai da timpul înapoi cu zece ani, ce sfaturi i-ai da unei versiuni mai tinere a ta? Houston a explicat că din răspunsurile la aceste întrebări își poate da seama dacă un candidat e dispus să învețe lucruri noi și să fie din ce în ce mai bun. ,,Am nevoie de oameni care să devină nu buni, ci cei mai buni!”, a mai spus el.

Lori Goler, HR Director Facebook, pune, de regulă, următoarea întrebare: ,,Ai avut o zi perfectă la job. Seara ajungi acasă și te gândești că ești cel mai norocos om din lume. Ce ai făcut în ziua respectivă?” De asemenea, Goler e foarte flexibilă cu interviurile și îi încurajează pe candidați să își aleagă rolul în funcție de abilități. Cu alte cuvinte, un angajat poate să schimbe ulterior departamentul sau funcția.

Tony Hsieh, CEO al Zappos, spune că Zappos pune accent tocmai pe ciudățenia angajaților. Pentru a se asigură că aduce în companie oameni valoroși, Hsieh întreabă, de regulă, cât de ciudată este persoana respectivă, pe o scală de la 1 la 10.  El susține că important nu este evaluarea personală, ci justificarea alegerii făcute.

Elon Musk, CEO SpaceX și Tesla Motors, are, de obicei, o singură întrebare ,,ciudată”. Potrivit volumului ,,Elon Musk“,Elon adoră să-i pună pe candidați să rezolve o ghicitoare: ,,Te afli pe suprafața Pământului. Mergi o milă spre sud, o milă spre vest și o milă spre nord. Ajungi exact de unde ai plecat. Unde te afli?“ Potrivit Mashable, răspunsul este: fie la Polul Nord sau undeva în apropiere de Polul Sud.

Ashley Morris, CEO Capriotti (un lanț de magazine din Statele Unite) adoră să îi întrebe pe candidați ce ar face în cazul unei apocalipse zombie. Ea susține că aceasta este cea mai bună metodă de a afla cum reacționează un candidat atunci când este pus sub presiune.,,Nu există răspuns corect la întrebare, eu o pun doar pentru că e interesant să vezi cum gândește candidatul. Speranța mea e că voi afla cine este acea persoană la interior și ce este cu adevărat important pentru ea, care sunt valorile sale morale și dacă ne potrivim la nivel cultural, moral și așa mai departe.“, a explicat Morris.
 

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni