• PRO TV
  • Magazinul in care platesti cu o gluma sau cu cateva versuri compuse pe loc

Magazinul in care platesti cu o gluma sau cu cateva versuri compuse pe loc

Magazinul in care platesti cu o gluma sau cu cateva versuri compuse pe loc

Cu un desen, o gluma care ii poate face pe proprietari sa rada sau cu o poezie compusa pe loc poti cumpara orice vrei. 

Nu e vorba de un magazin din Romania, ci de un magazin cu traditie din San Francisco. 

Asa ca, daca planuiesti sa vizitezi San Francisco vara asta si stii ca te pricepi la dans, karaoke, sotron, desenat, spus glume sau stii ca ai alte talente vandabile, atunci trebuie neaparat sa mergi pana la Merit Shop. Nu e greu sa il gasesti, o sa apara in search la prima cautare in Maps. 

FastCo scrie ca fondatorii Merit Shop spun ca in spatiul magazinului singura moneda de schimb e talentul si ca, daca esti dispus sa dovedesti ca ai un talent cat de mic, poti sa primesti in schimb dulciuri, haine, gadget-uri sau orice altceva exista in magazin si tu iti doresti sa ai. 

Fondatorii magazinului au mai spus pentru FastCompany ca acest magazin se doreste a fi un "mic colt de anarhie, un loc in care banii incetaza sa mai aiba valoare, un loc in care normele sociale sunt suspendate". Merit Shop e, daca vrem, un mod fain de a regandi felul in care societatea noastra foloseste banii pe post de clasificatori: cine ii are e considerat a fi perfect integrat in societate, iar cine nu ii are e considerat un marginal. In spatiul magazinului aceste norme sociale inceteaza sa existe si fondatorii spera ca tot mai multe tari sa le preia ideea si sa creeze Merit Shop-uri. In acest moment nu exista o franciza, deci daca vrei, de exemplu, sa creezi unul in Romania, esti liber sa faci alta, intrucat trademark-ul nu e inregistrat si nici nu va fi prea curand. 

Daniel Soares, unul dintre fondatori, a explicat in acelasi interviu, ca magazinul a fost, initial, un simplu proiect de arta colaborativa, o idee care initial parea "crazy", dar care a prins foarte bine la public. El si partenerii lui, Pedro Sampaio si Joao Stein, au cutreierat initial strazile din San Francisco pentru a afla ce talente si abilitati ar fi fost oamenii dispusi sa puna la bataie in schimbul a diverse maruntisuri: pachete de guma de mestecat, cutii cu ciocolata si asa mai departe.

Astfel, ideea lor a depasit stadiul de proiect colaborativ, devenind un adevarat experiment social si, ulterior, un business. Evident ca nu vorbim aici de un business care aduce un profit colosal, mai ales in contextul in care e foarte greu sa convingi companiil si brand-urile sa doneze bunuri pentru care nu primesc nimic in schimb, insa asta nu schimba faptul ca intr-o lume in care majoritatea dintre noi uitam ca un tricou sau o carte pot fi niste eforturi financiare uriase pentru cineva, asemenea locuri ar trebui sa existe in mult mai multe tari. 

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni