In prezenta a peste 150 de profesionisti ai industriei de advertising si comunicare, pe 17 aprilie 2018, a avut loc cea de-a VIII-a editie a Galei Premiilor de Excelenta IAA Romania, unde au fost acordate 11 premii, recompensand excelenta in marketingul si comunicarea autohtona. Evenimentul a fost precedat de Ziua Publicitatii, conferinta dedicata tinerilor la inceput de drum in Marcom.
“Ne bucuram ca am avut inca o data ocazia de a pune in lumina reflectoarelor oamenii care cladesc si sustin cele mai inalte standarde ale industriei Marcom-ului. De cele mai multe ori in cadrul festivalurilor sunt premiate proiectele, campaniile, insa noi am decis sa punem accent pe oameni, caci ei sunt motorul schimbarii. La 25 de ani de IAA in Romania, ne dorim sa incurajam comunitatea sa faca pasul spre o noua etapa, ne dorim sa transformam Romania in Hub Global al Creativitatii. Ca atare, editia Premiilor de Excelenta IAA 2018 a chemat pe scena acei profesionisti, care, prin pasiunea si prin efortul lor, contribuie deja, la evidentierea Romaniei pe harta globala a creativitatii” a declarat Maria Predoiu, presedinte IAA Romania.
Editia a VIII-a a Premiilor de Excelenta este una speciala intrucat are loc la ceas aniversar - IAA Romania celebreaza 25 de ani de activitate - si a avut urmatoarea structura:
6 Premii de Excelenta unde nominalizarile au fost deschise publicului larg, 4 Premii de Excelenta Speciale acordate de: Boardul IAA, Senatul IAA, IAA Young Professionals si Premiul Romania 100 - dedicat aniversarii centenarului Marii Uniri si Premiul Personalitatea Anului in Marcom ce a fost decernata la finalul evenimentului, prin votul celor aflati in sala.
Premiul de Excelenta IAA pentru promovarea "Romaniei ca Hub Global Creativ” a mers catre Dragos Stanca pentru standardele profesionale inalte prin care a transformat ICEE Fest in cel mai cunoscut festival de tehnologie din Europa de Est.
Premiul pentru Educatie in Marcom a revenit in acest an lui Alexandru Negrea pentru cursurile si intalnirile Social Smarts - prin care transmite continut profesionist si consistent tuturor tinerilor dornici de profesionalizare in social media.
Premiul pentru Inspiratie prin valori a fost oferit lui Marius Cristea si Ioanei Dogaru - IQads - pentru curajul de a lansa o competitie creativa locala - Fibra - singurul festival de creativitate in publicitate din Romania.
Premiul pentru Dialog Constructiv cu Autoritatile a fost acordat Oanei Cociasu - presedinte RAC - pentru demersurile constante de imbunatatire a cadrului de autoreglementare al industriei de marketing si comunicare si pentru parteneriatul functional cu CNA.
Premiul Creativity 4 Better avut-o invingatoare pe Melania Medeleanu - pentru campania Magic Home - pentru un efort national de solidaritate cu familiile copiilor bolnavi de cancer si pentru ambitia de a implica societatea in materializarea fizica a Magic Home - langa cel mai mare spital oncologic pentru copii.
Premiul pentru inovatie in tehnologie a fost acordat lui Bogdan Savonea si lui Matei Psatta pentru The Pole Society - platforma care duce mijloacele de comunicare stradala la nivelul urmator prin tehnologie si planning programatic.
Premiul Romania 100 a mers catre Cristina Florescu - Rewe Group - pentru modul natural prin care a integrat ideea de centenar in campaniile unui brand comercial - Penny.
Nu in cele din urma, Premiul de Excelenta al IAA Young Professionals a ajuns la Xenia Muntean - CEO Planable - pentru proiectul Planable - o platforma a carui scop este inlesnirea comunicarii intre firme si managerii de retele sociale. Platforma a fost acceptata de acceleratorul Techstars din Londra.
Premiul de Excelenta al Boardului IAA a mers in acest an catre Dana Razboiu - initiator al proiectului Natie prin Educatie - competitie care stimuleaza interesul elevilor de liceu pentru tehnologie, robotica si automatizare, si prin care peste 90 de licee din Romania concureaza pentru a atinge faza internationala a competitiei promovand forme inovatoare de educatie.
Premiul de Excelenta al Senatului IAA a rasplatit anul acesta doi oameni care au dus Romania peste hotare si au pozitionat-o pe harta tarilor creative: Mariuca si Florin Talpes - Fondatori Bitdefender - pentru ca au fondat si au crescut brandul Bitdefender pe plan international, cel mai puternic brand international creat si crescut din Romania si pentru eforturile constante de transformare a educatiei din Romania.
Premiul Personalitatea Anului in Marcom decernat in urma votului celor aflati in sala a mers catre Melania Medeleanu.
Despre Ziua Publicitatii si Premiile de Excelenta