Cannes Lions este echivalentul publicitar al festivalului de Film de la Cannes, iar anul acesta Romania implineste 10 ani de la castigarea primului premiu.
Prima editie a festivalului a avut loc in 1954 in Venetia, iar leul este inspirat chiar de statuia leului din Piata San Marco.
Ambitie si determinare – acestea au fost semnele care au guvernat performantele creativitatii romanesti si concomitent inscrierile la Cannes Lions.
2001: Leo Burnett incepe sa organizeze competitia Cannes Predictions la noi.
2004: Cannes Predictions era deja la al treilea an si avea loc in cadrul conferintei Strategic 2004. Iar premiul era treaba serioasa, chiar incuraja participarea si expunerea romaneasca – un bilet la Golden Drum, un alt festival de publicitate european.
2007 a fost si anul primelor premii pentru Romania, si anume 2 lei: un Silver Lion pentru Starcom, la categoria Charities, Public Health & Safety, Public Awareness Messages, printr-o campanie dedicata femeilor, si un Bronze Lion pentru GMP, la categoria Press – Savoury Foods.
Experienta din 2007 a ambitionat creativii romani si astfel anul 2008 a adus mai multe agentii si mai multe nominalizari pentru Romania... fara Lei de data aceasta.
Chiar daca nu s-a castigat, 2008 a demonstrat perseverenta, constanta si determinarea din advertisingul romanesc.
2009: Romania incepe sa prinda radacini pe harta creativitatii internationale. In 2009 aveam primul jurat roman la Cannes Lions, 74 de inscrieri, 2 nominalizari si un Bronze Lion pentru Leo Burnett.
In 2009, Cannes Lions a introdus o noua categorie – Cannes PR, si astfel, pentru aceasta categorie, nu a mai existat criteriul ca un jurat sa fi castigat un Leu pentru a fi acceptat.
Gallery