• PRO TV
  • Standard pentru Est?: Campania Stirilor ProTV testeaza calitatea produselor comercializate in Estul si Vestul Europei

Standard pentru Est?: Campania Stirilor ProTV testeaza calitatea produselor comercializate in Estul si Vestul Europei

Standard pentru Est?: Campania Stirilor ProTV testeaza calitatea produselor comercializate in Estul si Vestul Europei

Stirile Pro TV a lansat ieri seara o noua campanie, Standard pentru Est?, realizata de corespondentul Stirilor Pro TV, Rares Nastase. 

Aceasta campanie isi propune sa analizeze daca exista diferente de calitate pentru aceleasi produse comercializate atat in Vestul Europei, cat si in Estul Europei. Campania reprezinta un demers jurnalistic bazat pe dovezi si demonstratii edificatoare, pe care nicio autoritate publica de la noi nu l-a demarat pana acum, desi exista institutii care pot face analize de acest gen. Spre deosebire de Romania, in alte state vecine, precum Cehia si Ungaria, guvernantii cer aceste analize si nu s-au ferit sa anunte deja o serie de rezultate partiale privind diferente calitative, in defavoarea statelor din Est. 

Reportajul prezentat ieri seara a fost lider de audienta pe toate categoriile de public si a obtinut la nivelul publicului comercial, cu varsta cuprinsa intre 18 si 49 de ani, 7.3 puncte de rating si 28.6% share. 

Primim produse de aceeasi calitate, sub acelasi brand, indiferent ca e vorba de alimente, detergenti sau articole de infrumusetare? Este Romania tratata ca o tara de mana a treia sau ne pozitionam la acelasi nivel cu marile puteri Europene? Cat de mari sunt diferentele si de ce? Pentru a raspunde la aceste intrebari, Rares a mers in Franta si Germania, tarile de bastina ale companiilor de retail prezente si in Romanie. A filmat cu furnizori, comercianti si producatori si s-a intors la Bucuresti cu multe produse. Le-a testat la laborator si le-a comparat cu cele comercializate in magazinele din tara, produse sub aceleasi branduri. A facut degustari si a participat la analize complexe, care pot determina diferentele de calitate intre produse comercializate sub acelasi brand, dar in tari diferite. 

 „Am vrut sa raspund la numeroasele intrebari pe care ni le punem toti, la raft, cand mergem la cumparaturi: Unde e laptele mai gras, unde sunt branzeturile mai maturate, de ce e un parfum mai persistent decat altul sau de ce un sapun sau un detergent spala mai bine. De ce difera mezelurile, care e secretul ascuns in unele produse? Cum au reusit francezii sa aiba etichete care sa ii informeze corect si detaliat? Ce inseamna cultura gustului si respectul pentru clienti in alte tari si ce putem face noi? Avem o radiografie complexa, care include atat analize de piata, dar si multe verificari de laborator. Cand vorbim de practici inselatoare si cand e vorba de o adaptare la gusturile si traditiile din diverse tari? Am vrut sa demonstrez si sa arat romanilor daca acest dublu standard exista. Trebuie sa stim unde discutam despre diferente considerabile de calitate si din ce cauza se intampla asta.”, a declarat Rares Nastase.

Telespectatorii sunt invitati sa vada la Stirile Pro TV rezultatele analizelor, descoperirile cercetatorilor si care sunt diferentele intre Est si Vest la nivel de calitate al acelorasi produse comercializate.

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni