• PRO TV
  • La 26 de ani, Raluca Muresan face din Romania un brand. Cum castiga bani de pe urma turistilor straini care ne viziteaza tara

La 26 de ani, Raluca Muresan face din Romania un brand. Cum castiga bani de pe urma turistilor straini care ne viziteaza tara

La 26 de ani, Raluca Muresan face din Romania un brand. Cum castiga bani de pe urma turistilor straini care ne viziteaza tara

Are doar 26 de ani, dar a locuit deja in Valencia si New York. A lucrat part-time in radio, la o companie aeriana si ca ghid prin colaborare pentru cateva agentii de turism in NY. Apoi, s-a hotarat sa scape de ierarhiile din corporatii si de tensiunile de la un serviciu conventional pentru a organiza tururi personalizate pentru strainii care vin in Bucuresti in vizite de afaceri. 

Pe scurt, Raluca si-a facut un cont pe ASmallWorld, unde convinge strainii care scriu ca vin in Bucuresti sa descopere mai bine capitala sau chiar o parte din Romania. Asa a luat nastere "TripToRomania", un business de care este extrem de mandra si care i-a adus deja suficiente aparitii in emisiuni televizate si radiofonice.

"Turismul inseamna locul meu de munca, hobby-ul meu, placerea de a cunoaste oameni noi, de a comunica in mod continuu si ma provoaca sa fiu creativa si sa imbin tot ceea ce am invatat pana acum - de la cultura generala si pana la strategii de marketing sau PR", spune tanara antreprenoare, careia ideea de a porni acest business i-a venit pe cand studia in Valenica.

"Ajutor financiar nu am primit de la nimeni, caci investitia initiala a fost mica. Am avut nevoie de 600 de euro pentru a incepe, in care au intrat cheltuielile de site, identitate vizuala si un membership pe un site de socializare al oamenilor de afaceri care calatoresc. M-am folosit de cunostintele acumulate pana atunci, de un networking constant pe care l-am facut, fie ca eram in Romania, in New York sau prin Europa, si de limbile straine pe care le vorbesc", a mai spus Raluca.

Ce face mai exact tanara afacerista? Ofera servicii personalizate pentru grupuri mici - un fel de concierge personal - de la transfer de la aeroport, la tur de oras sau tur cultural prin tara, rezervari sau sugestii de activitati. O agentie obisnuita are angajati multi si targeteaza clienti cat mai numerosi, caci veniturile vin din volum, iar acest serviciu personalizat nu este usor de oferit cand vorbim de zeci sau sute de turisti saptamanal.

Astfel, ea se adreseaza turistilor mai putini, dar cu venituri mari si cu putin timp liber, dar pe care doresc sa il foloseasca cat mai bine. Castigurile difera de la saptamana la saptamana, asa ca nu poate avea o suma fixa la care sa se raporteze, dar tinteste tot mai sus.

Spune ca domeniul turismului este unul foarte flexibil si sensilbil cand vine vorba de constanta financiara, dar ca asta nu o va opri sa se extinda si sa creeze ceva personalizat si conform cu disponibilitatea turistului: de la tur standart de Bucuresti, pana la un tur de o zi in afara Bucurestiului (Mogosoaia, Snagov, Buftea), tur de Valea Prahovei, Transilvania, Delta, Maramures, Bucovina, tururi religioase, tururi culinare si cu degustare de vin si poate sugestii mai excentrice: tur pe motocicleta sau cu elicopterul.  

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni