Japonia mentine deschisa o gara feroviara scoasa din uz pentru un singur pasager: o eleva de liceu pentru care trenul face doar doua opriri in aceasta statie - o data cand fata pleaca la cursuri si a doua oara cand se intoarce.
De ani de zile, acest singur pasager asteapta in gara Kami-Shirataki din insula nordica Hokkaido. Totul pare a fi o scena desprinsa dintr-un film al regizorului Hayao Miyazaki. Dar, conform CCTV News, povestea este reala si are la baza o decizie pe care Caile Ferate Japoneze - grupul care opereaza reteaua feroviara a tarii - a luat-o in urma cu trei ani, scrie Stirile PROTV.
La acea vreme, numarul pasagerilor in statia Kami-Shirataki a scazut semnificativ din cauza pozitiei sale izolate, iar serviciile de transport de marfa au incetat si ele. Caile Ferate din Japonia se pregateau sa inchida gara pentru totdeauna, cand au observat ca aceasta inca era utilizata in fiecare zi de o eleva. Asa ca au decis sa pastreze gara deschisa pentru ea pana la absolvirea cursurilor. Compania chiar a ajustat orarul trenului in conformitate cu programul fetei. Eleva, a carei identitate nu a fost dezvaluita, urmeaza sa termine liceul in luna martie, moment in care gara va fi in cele din urma inchisa.
Oamenii “isi scot palaria” in fata guvernului japonez pentru ca face din educatie o prioritate de top, scrie site-ul citat.
"De ce nu ar trebui sa vreau sa mor pentru o tara ca aceasta, cand guvernul este gata sa faca atata efort in plus doar pentru mine", a scris un comentator pe pagina de Facebook a CCTV. "Acesta este sensul unei bune guvernari, de a razbate pana la nivelul oamenilor de rand. Fiecare cetatean conteaza. Niciun copil lasat in urma!".
Altii deplang dificultatile cu care se confrunta Caile Ferate in Japonia rurala.
Cu natalitatea care a scazut la niveluri record, imbatranirea populatiei si pericolul de a pierde o treime din populatie pana in 2060, Japonia se confrunta cu o serie de crize, inclusiv un surplus de locuinte vacante si o forta de munca in scadere. Sistemul feroviar al natiunii este afectat de aceste schimbari.
Transportul feroviar de mare viteza impresionant de eficient al Japoniei a continuat sa se extinda la periferia tarii, determinand scoaterea din functiune a rutelor feroviare "low-tech" devenite desuete. Gara Kami-Shirataki, de exemplu, se afla in orasul Engaru in partea rurala a Hokkaido, care a pierdut cel putin 20 de linii de cale ferata, in ultimele decenii.
Dar daca povestea acestei tinere si legatura ei speciala cu gara Kami-Shiratki este un indicator, caile ferate rurale din Japonia vor ramane in amintire pentru serviciul lor pus in slujba oamenilor din cele mai indepartate colturi ale tarii.