Solutii inedite pentru cei care vor o masina electrica, dar nu au bani cu toate reducerile primite de la stat. In tara noastra au aparut ateliere auto care produc masini electrice low cost.
Le modifica pe cele vechi si le trec pe curent. Schimbarea costa 10.000 de euro, dar la final, masina consuma un euro la suta de kilometri.
O masina veche de peste 30 de ani va incepe in curand o alta viata. Mecanicii i-au pus un motor electric si au vopsit-o. In cateva saptamani va fi suta la suta functionala pe curent. Spre deosebire de o masina electrica noua, al carei pret incepe de la 20.000 de euro, aceasta masina este una low cost.
"Daca vreti o masina electrica low cost totusi trebuie sa stiti ca exista niste costuri. In primul rand trebuie sa cumparati o masina mai veche. Costa 2000 de euro. Dupa care un motor electric la 1000 de euro si niste baterii, la 6000 de euro. Mai puneti manopera, dar si anumite sisteme. Tragem linie, o masina electrica low cost ajunge sa coste 10.000 de euro”, a relatat Vitalie Cojocari, correspondent ProTv.
Atentie, masina modificata trebuie sa fie omologata la RAR si va avea anumite limitari. Nu va depasi 80 de kilometri pe ora. Nu are aer conditionat. Are o autonomie de 100 de kilometri, adica este strict urbana. Are insa un mare avantaj: consuma 1 euro la o suta de kilometri.
Viorel Stanciu, inginer: "Singura problema actuala sunt bateriile, bateriile sunt destul de scumpe. Pot veni cu masina veche avem suficienta experienta pentru transformare."
Orice masina normala poate fi transformata intr-una electrica. Si tot mai multe ateliere auto isi ofera serviciile.
Nicolae Marinescu, inginer: "O masina buna, cu care sa nu te faci de ras pe strada, porneste de la 10.000 de euro in sus."
Inginerii care ofera astfel de servicii spun ca transformarea nu poate face deocamdata concurenta trecerii masinilor pe GPL. Asta din cauza autonomiei reduse a masinilor electrice. In plus, nu avem infrastructura pentru incarcarea masinilor electrice. Asa ca deocamdata foarte utile sunt cele hibrid, care merg si pe curent, dar si pe carburant. - sursa stirileprotv.ro
Masina pentru care statul le da romanilor un voucher de 6.500 de euro. Exista doar o suta in intreaga tara
Ministerul Mediului va da peste 6 mii de euro. Dar trebuie sa luati in calcul si dezavantajele: in tara noastra lipsesc prizele pentru aceste masini, iar bateria nu tine foarte mult. In 2 ani, autoritatile promit sa construiasca o retea de zece mii de prize.
Marele avantaj al masinii electrice il reprezinta consumul. 100 de kilometri costa cat o cartela de 2 calatorii la metrou, in timp ce la un automobil pe benzina dati de 8 ori mai mult.
100 km - 13 kw/h - 5 lei.
100 km - 7 litri benzina - 40 lei.
Deocamdata exista o problema: autonomia. O masina electrica poate fi comparata cu un telefon mobil. Trebuie sa fii mereu atent la baterie, altfel pot sa ramai in drum. Din fericire, insa, masina este suficient de desteapta, iar calculatorul de bord arata mereu cati kilometri mai ai de parcurs.
De aceea, multi opteaza pentru masinile electrice hibrid. "Astazi am facut 25 km si mai am o autonomie de 50 de km. Se termina bateria si tu ai un motor pe benzina", a spus Mircea Mester, proprietarul unei masini hibrid.
O masina suta la suta electrica are o autonomie de 200 de kilometri, iar cele mai scumpe ajung la 500 de km. "Te avertizeaza. Nu pot sa ajung acolo cu un singur plin de curent", explica Alex Seremet, reprezentantul unui producator auto.
"Exista acest stres si tocmai acest program de statii de incarcare publice este binevenit", a spus Alexandru Vescu, reprezentantul unui alt producator auto.
Este vorba de un proiect prin care Ministerul Mediului promite sa monteze in doi ani zece mii de prize electrice in Bucuresti si alte orase mari.
"Astfel sa negocieze si cu alte institutii care ar fi interesate, gen supermarketuri sau unde exista aglomerari mari", spune Gratiela Gavrilescu, Ministrul Mediului.
O baterie auto se poate incarca rapid in jumatate de ora la o priza speciala. La una normala, in 8 ore. Dar pentru ca masinile electrice sunt inca scumpe, de la 30 la 50 de mii de euro, Fondul de Mediu le da celor interesati un ecotichet de 6500 de euro.
"In Romania sunt 100 de masini electrice, speram sa dublam numarul anul acesta", spune Adrian Gearap, presedintele AFM.
Ecotichetele vor putea fi gasite pana la sfarsitul lunii mai la dealerii care vand masini electrice. - sursa stirileprotv.ro