Un nou model Dacia Duster Pick-Up cu dubla cabina a fost filmat in trafic pe strazile din Pitesti. Francezii de la Renault se pregatesc de lansarea pe piata a unei noi declinari din celebrul Duster.
Experimentele pe baza Dacia Duster continua, iar acum a fost surprinsa la plimbare, pe drumuri publice, o masina de teste cu tip de caroserie pick-up si patru portiere. Este pentru prima data cand apar poze Dacia Duster Pick-Up Double Cab, pana acum fiind stiut faptul ca au fost puse in circulatie doar pick-up-uri Duster cu cabina simpla (doua locuri).
Fotografia cu Dacia Duster Pick-Up Double Cab a fost postata pe Facebook de catre un angajat Dacia care a surprins masina pe strada. Automobilul are numere de PROBE, ceea ce inseamna ca este un prototip realizat pentru omologare si testare. Masina este mai lunga decat un Duster de serie si chiar decat Duster Pick-Up cu cabina simpla, ceea ce face trimitere la Duster Ambulanta.
Masinile Duster Pick-Up puse in circulatie pana acum au fost modificate de caroserierul Romturingia, clientul care le-a solicitat fiind compania petroliera OMV Petrom. Si Dacia Duster Pick-Up Double Cab este realizata tot de Romturingia, potrivit oficialilor companiei, nu de Renault Technologie Roumanie (RTR).
In urma unei vizite la RTR a fost prezentat jurnalistilor, in luna mai din 2014, un pick-up Duster cu patru usi si sase roti, despre care compania a spus clar ca nu exista intentii sa fie produs. Versiunea Duster Pick-Up Duble Cab surprinsa la teste pe strada in 20 mai 2015 pare sa fie insa mult mai fezabila pentru a fi produsa, daca nu oficial de Dacia, macar la carosierul Romturingia. - sursa Hotnews.ro / sursa foto facebook gabriel catalin
Renault pregateste Dacia "mini-Logan" de 4.000 de euro
Gigantul auto Renault va lansa miercuri cel mai nou vehicul, prezentat de presa franceza drept “Dacia de 4.000 de euro”.
Carlos Ghosn, CEO al Renault, va lansa oficial miercuri, 20 mai, cel mai nou model de automobil low-cost, scrie publicatia economica “Challenges” din Franta. Cu un pret in jurul a 4.000 de euro, masina nu e low-cost, ci ultra-low-cost, si initial va fi produsa in India, unde Renault are o fabrica la Chennai, deschisa cu un deceniu in urma.
Desi presa franceza prezinta noul model drept “Dacia de 4.000 de euro”, masina a fost in realitate proiectata de designerii indieni. Este vorba de un mini, destul de asemanator cu Twingo si poreclit “mini-Logan”.
Initial, autoturismul “ultra-low-cost” va fi comercializat in India, urmand apoi sa fie produs si in Brazilia pentru piata sud-americana. Va ajunge insa si in Romania, potrivit unor surse din Renault citate de “Challenges”; “La fel ca Dacia Logan, si aceasta masina va sfarsi prin a ajunge si in Europa”. Ea ar putea fi fabricata sub numele de Dacia, insa nu in tara noastra, ci in Maroc, la uzina din Tanger.
Modelul pentru Europa va fi insa mai scump decat cel din India, deoarece normele de poluare si cele de siguranta sunt mult mai stricte aici. Pretul ar putea sa ajunga de 5.000 de euro – insa chiar si asa, va ramane cea mai ieftina masina noua de pe piata.
Zvonuri prinvind un model Dacia de clasa mica au mai aparut si acum cinci ani. Se vorbea atunci despre “Dacia City” sau "Dacia CItadine", un mini-Sandero cu motorul de la Renault Twingo, dar si cu elemente de la Logan si Clio. Nu e imposibil ca autoturismul pe care francezii vor sa il produca in India sa fie similar. - sursa stirileprotv.ro
Inmatricularile Dacia in Europa au crescut cu 4,3% in primul trimestru
Inmatricularile Dacia in Europa au crescut cu 4,3% in primul trimestru, datorita succesului modelelor Duster si Dokker. In Franta insa, cea mai mare piata a grupului Renault din care face parte, marca a inregistrat un declin de 12,6%.
Dacia a lansat la sfarsitul anului 2013 modelul Duster Phase 2, care a dus la inmatriculari ridicate in primul trimestru din 2014.Inmatricularile grupului Renault la nivel global au crescut cu 0,8% in primul trimestru al acestui an, la 641.588 de vehicule, conferind producatorului auto francez o cota de 3%, pe o piata auto mondiala aflata in urcare cu 1,7%.
Cresterea pietei si succesul noilor modele in Europa au compensat contractarea pietelor din Rusia si Brazilia. Veniturile grupului Renault au crescut in primele trei luni cu 13,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 9,388 miliarde de euro. In Europa, unde piata a avansat cu 8,9%, inmatricularile grupului au crescut cu 9,9%, sustinute de succesul modelelor Clio, Captur si Twingo, asigurand o cota de piata de 9,8%.
Brandul Renault a inregistrat o crestere de 11,8%, datorita modelelor Clio 4, Captur and Twingo, care au consemnat cresteri ale inmatricularilor de 17%, 27%, respectiv 40%. In Franta, inmatricularile grupului au urcat cu 3,1%, la 150.179 de vehicule, iar cele ale marcii Renault cu 7,1%.
In urma rezultatelor peste asteptari din primul trimestru, grupul Renault a revizuit estimarile pentru 2015 referitoare la piata auto europeana, anticipand pe ansamblul anului o crestere de 5%. In sudul Europei piata si-a revenit puternic, in special in Spania, unde inmatricularile au crescut cu 44,9%, asigurand grupului o cota de piata de 11,9%. Sandero a ramas lider de piata in Spania, in cazul vehiculelor vandute persoanelor fizice. In Italia, a treia mare piata a grupului, inmatricularile Renault au avansat cu 28,3%, iar in Marea Britanie cu 18%.
Grupul Renault anticipeaza ca cererea de pe piata auto globala va creste in acest an cu 2%, iar pe piata europeana cu 5% - sursa incont.ro
Gallery