ß
  • PRO TV
  • O romanca a facut in primul an 60,000 de euro din torturi si prajituri "haute couture": Uite cat castiga acum dupa 4 ani

O romanca a facut in primul an 60,000 de euro din torturi si prajituri "haute couture": Uite cat castiga acum dupa 4 ani

O romanca a facut in primul an 60,000 de euro din torturi si prajituri "haute couture": Uite cat castiga acum dupa 4 ani

A profitat de perioada concediului de maternitate si a creat o afacere ca-n povesti, cu torturi delicioase, atent decorate si povesti de nunta cu happy end. In doar doi ani, Alina a reusit sa devina Furnizor al Casei Regale din Romania si sa faca torturi de nunta pentru cele mai pretentioase mirese din tara.

Grace Couture Cakes s-a nascut in noiembrie 2012 dintr-o idee indrazneata, un plan de afaceri bine gandit si maiestria unui cofetar. Dupa cateva luni de teste, Alinei, sotului ei si cofetarului li s-a alaturat si o decoratoare, de meserie artist plastic, datorita careia torturile din imaginatia clientilor au inceput sa prinda viata.

Daca primul val de vanzari a venit din recomandarile prietenilor si colegilor, in primul an de business Alina a vandut dulciuri de lux in valoare de 60.000 de euro. Anul care a urmat i-a depasit orice asteptari: comezile au crescut cu 400%, echipa s-a marit, iar Grace Couture Cakes a devenit un nume de referinta pe piata dulciurilor pentru nunti si evenimente corporate.

Documentarea cea mai buna a facut-o cu ocazia nuntii ei, cand a cautat cel mai bun tort de mireasa. Tot atunci a si identificat cateva nevoi pe aceasta piata, pe care apoi, cu ajutorul cunostintelor sale de economist, le-a transformat intr-un business de succes. Descopera povestea din spatele torturilor marca Grace Couture Cakes.

Cum ti-a venit ideea sa incepi un business cu torturi “couture”?
Am observat in momentul in care mergeam pentru nunta mea la fotograf, la florist, la cofetarie, ca oamenii din servicii emana o energie pozitiva. Intr-un fel ii invidiam la momentul respectiv pentru ca jobul meu nu presupunea sa aduc ceva nou in viata cuiva. Atunci m-am gandit ca mi-ar placea sa fac si eu ceva pentru alti oameni. A fost o strafulgerare, apoi a trecut, a venit sarcina.

Dupa ce am nascut, la un an dupa nunta, am stat acasa in maternitate si cam atunci mi-a incoltit ideea. Am stat cu George (n.r: sotul Alinei) si am cautat o idee de afacere. Cea cu dulciuri mi-a suras cel mai mult. Mi-am adus aminte din nou de momentul nuntii mele cand nu pot zice ca am fost dezamagita de furnizorii mei, tortul meu a fost ok, dar era loc de mai bine pe piata. Si am inceput sa caut ce pot sa fac eu mai bine decat oamenii acestia.

Ce lipsea pe piata dulciurilor?
M-am gandit ca mi-ar placea sa ofer nu doar un tort, ci un pachet intreg de produse, sa le pun mireselor la dispozitie un consultant care sa le asiste – daca vor sa schimbe tortul, fie cu totul, fie doar aspectul lui, sa fie cineva acolo care sa le ajute. Pentru ca daca mergi si achiti tortul la o cofetarie, nu mai poti sa revii cu un mail si sa le zici sa modifice ceva. Flexibilitatea chiar lipsea cu totul in momentul in care eu am cautat un furnizor de dulciuri.

De asemenea, lipsea posibilitatea de a alege de la acelasi furnizor si tort si candy bar. Erau fete care organizau candy-baruri cu dulciuri cumparate din comert, bomboane, jeleuri, dar nimic proaspat.

Alte prietene de ale mele s-au lovit de faptul ca nu exista un laborator in Bucuresti care sa le transporte in tara, ceea ce noi facem acum - 10% din torturile dintr-o vara merg in tara.


Cu cati oameni ai plecat la drum si cati sunteti acum?
Am inceput cu un singur cofetar. Imediat dupa ce s-a creat primul val de clienti, era clar ca trebuie sa ne marim echipa. O buna perioada de timp au fost trei angajati, iar in prezent sunt zece: trei fete la vanzari, decorator, asistenta decoratorului, patru cofetari, ajutor de cofetar. Mai sunt de luat in calcul si femeia care face curatenie si intretine laboratorul si soferul. In fiecare weekend, o parte din echipa merge in tara, ca sa amenajeaze dulciurile la locatie.

Cum ai ales numele afacerii? De ce Grace Couture Cakes?
Pe fetita mea o cheama Ana Grace. Am tot cautat nume si, fara sa fie intentionat, m-am oprit la numele ei. Mi s-a parut ca suna cel mai bine. Iar Couture Cakes defineste conceptul nostru, in care torturile sunt facute la comanda, fix cum specifica clientul.

Cu cati bani ati plecat la drum? Care a fost investitia initiala?
Investitia initiala a fost in jur de 40.000 euro si s-a dus pe echiparea laboratorului – 20% din utilajele pe care le avem acum au fost cumparate in prima faza, apoi s-au dus pe chirie, pe salariu, pe primul stoc de materie prima si pe perfectionarea retetelor. Si inca investim zilnic, nu cred ca exista o saptamana in care sa nu se cumpere un mixer nou, un abatitor.



De unde au venit primele comenzi?
In momentul in care am inceput productia, faceam in fiecare zi 2-3-4 torturi. Nu se punea problema sa le vindem, pentru ca nu stia nimeni de noi, asa ca le trimiteam prietenilor, fostilor colegi de serviciu, doar pentru a obtine parerile lor. Asa s-a creat primul val de clienti. La o luna jumatate de la lansare am vandut torturi de cam 1000 de euro.

Cum arata un pachet pentru nunta?
Pachetul pentru o nunta poate sa fie compus dintr-un tort sau portii individuale de mini-torturi, poate sa implice o macheta daca mirii isi doresc ceva foarte mare, spectaculos, un candy bar si marturii dulci – macarons sau cupcakes. La botezuri la fel. Torturile de la botezuri sunt cele mai dragalase lucruri.

Citeste continuarea aici pe foodstory.ro

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni