• PRO TV
  • Primele autobuze electrice vor circula in Bucuresti incepand de saptamana viitoare:

Primele autobuze electrice vor circula in Bucuresti incepand de saptamana viitoare:

Primele autobuze electrice vor circula in Bucuresti incepand de saptamana viitoare:

Primele autobuze electrice din Bucuresti intra in teste saptamana viitoare.

RATB a semnat pentru primele doua autobuze electrice care vor circula ca test in Bucuresti incepand de saptamana viitoare. 

Autobuzele vor fi testate timp de două luni, pe linia 381, pe traseul Piața Reșița — Piața Sudului — Piața Unirii — Piața Universității — Piața Romană — Piața Victoriei.

Puse la dispoziție pentru testare de reprezentanții Cefin Trucks, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez, autobuzele BYD model K9 sunt 100% electrice și funcționează cu baterii reîncărcabile, bazate pe o tehnologie de ultimă generație.

Acestea asigură autobuzelor BYD o autonomie de 250 kilometri cu o singură încărcare în condiții de trafic urban. - sursa digi24.ro

In România, autobuzul BYD este cunoscut din octombrie 2013, cand a debutat primul program de testare in Timisoara, BYD fiind astfel primul producator care a propus un autobuz 100% electric pentru transportul in comun in tara. Pana in prezent, BYD a fost testat in sapte mari orase din Romania, a parcurs peste 14.000 kilometri, demonstrand ca este mai economic decat un autobuz clasic (calculul realizat pe baza datelor puse la dispozitie de operatorii de transport in comun arata ca media costurilor cu energia electrica necesara alimentarii a fost de 10,30 euro/100 kilometri, fata de 45,33 euro/100 kilometri — media costurilor aferente consumului de motorina al unui autobuz clasic).

Pentru 2015, RATB are prevăzuta la capitolul investitii demararea unei licitatii pentru achizitionarea unui număr de 500 de autobuze pe un program multinational de patru ani. RATB ar avea nevoie, pe traseu, de 900 de autobuze, desi acum sunt doar 767. Parcul regiei numără 1.000 de autobuze, insa o parte nu pot fi folosite din cauza lipsei unor piese de schimb.

Suedezii au trecut la urmatorul nivel: Soselele electrice care incarca autobuzele

Problema regenerarii bateriilor ramane una dintre principalele piedici pentru a generaliza acestui sistem. Suedia a gasit totusi o solutie care pentru foarte multi pare desprinsa din filmele SF.

Stockholm-ul se pregateste ca din toamna sa testeze primele sosele electrice destinate autobuzelor care circula in oras. Anuntul a fost facut impreuna cu reprezentantii Volvo, care lucreaza la aceasta varianta de incarcare a bateriilor pentru mijloacele de transport in comun.

In prezent doar 5% din parcul auto destinat orasului este propulsat electric si asta pentru ca timpul de asteptare pentru reincarcari este in continuare destul de mare. Un autobuz electric are de asteptat in medie 3 ore pentru a se incarca inainte de pornirea pe traseu.

Una dintre solutiile puse in practica de suedezi este aceea ca automobilele electrice sa se incarce in mers, iar pentru acest lucru, inginerii de la Volvo au pregatit un asfalt special, cu insertii electrice care permit bateriilor sa se regenereze fara stationare.

Primii 500 de metri de astfel de asfalt vor ajunge pe sosele suedeze la finalul acestui an. - sursa debarbati.ro

Cresterea tarifelor ar resuscita incasarile. Cat ar putea costa o calatorie

Pretul unui bilet de calatorie in reteaua RATB, de 1,3 lei, este cel mai mic din tara, iar cresterea la 1,8 - 2 lei, solicitata de institutie, ar resuscita incasarile, spun reprezentantii RATB

Conducerea Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) arata, intr-un comunicat, ca ultima majorare a tarifelor a fost aprobata in februarie 2008, prin Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) nr. 7/2008, cand pretul unui bilet a crescut de la 1,1 lei la 1,3 lei cat este si in prezent.

"Trebuie sa semnalam faptul ca tariful din Bucuresti, de 1,3 lei, este mult mai mic decat cel practicat in tara, in conditiile in care traseele deservite de RATB sunt chiar si de trei ori mai lungi decat cele ale altor operatori. Un alt motiv care ne determina sa solicitam o reajustare a tarifului de calatorie il reprezinta influentele economice manifestate in ultimii opt ani, precum si evolutia preturilor, determinata atat de inflatie, de cursul leu - euro, cat si de modificarea frecventa a pretului barilului de petrol pe pietele internationale. De asemenea, suntem nevoiti sa abordam un nou plan tarifar avand in vedere si implicatiile legislatiei aplicabile de la ultima majorare aprobata (de exemplu marirea cotei de TVA de la 19% la 24%, incepand cu luna iulie 2010)", potrivit unui comunicat remis de RATB, agentiei MEDIAFAX.

Potrivit RATB, cresterea pretului unei calatorii la 1,8 sau 2 lei ar putea sa "resusciteze" regia "pe partea de incasari".
Reprezentantii RATB mai mentioneaza ca, in Bucuresti, in conformitate cu Hotararea Consiliului General nr. 139/2006, se acorda gratuitati pentru pensionarii cu domiciliul stabil in Capitala. - sursa stirileprotv.ro

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni