Ca sa ajungi cu masina astazi din Constanta la Timisoara, trebuie sa te trezesti devreme.
Guvernul a anuntat ca "prioritate 0" constructia autostrazii Pitesti - Sibiu si asta pana in 2020. Decizia Ministerului Transporturilor vine dupa ce a primit "urecheala" din partea Bruxelles-ului ca nu respecta propunerile venite din partea Comisiei Europene, riscul fiind ca Europa sa nu finanteze niciun alt proiect in afara de cele agreate.
Ministerul Transporturilor promite ca in 2020 orice roman care va pleca din Constanta catre Timisoara va putea circula integral numai pe autostrada. Pana la incredintarea lucrarilor de constructie mai sunt detalii de pus la punct, avize de luat si bineinteles studii de fezabilitate de realizat.
De ce din nou studii? Raspunsul este simplu, cele pe care le-am platit cu aproape 3 milioane de euro in perioada 2007-2008 au expirat.
Primul pas: Un nou studiu de fezabilitate
"Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va plăti pe un nou studiu de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti circa 6,5 milioane de euro, după ce în 2007-2008 a plătit pentru un studiu similar"
Valoarea contractului este de 29,1 milioane de lei (6,5 milioane de euro), noua şosea urmând să aibă o lungime de 120 de kilometri şi să lege varianta de ocolire a Sibiului de cea a Piteştiului.
Acest contract va avea ca scop realizarea unui studiu privind traficul şi alternativele de traseu, investigaţii de teren (studii hidrologice, geotehnice, topografice, arheologice şi pedologice), activităţi de proiectare, evaluare a impactului asupra mediului, dar şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări. - sursa: zf.ro
Care sunt autostrazile si drumurile expres prioritare pana in 2020 in varianta finala a MasterPlanului
Master Planul General de Transport (MPGT), precum si Strategia de Implementare - documentul cheie care stabileste prioritizarea proiectelor de infrastructura pentru anii ce urmeaza, a fost modificat astfel incat sa tina cont de observatiile facute de Comisia Europeana si e gata sa fie retransmis oficialilor europeni pentru aprobarea finala - sursa hotnews.ro
Master Planul pe Transport si Strategia de Implementare - documentul care stabileste prioritizarea proiectelor - au fost modificate pentru a tine cont de observatiile Comisiei Europene si sunt aproape gata sa fie retransmise oficialilor europeni pentru o aprobare finala. Astfel, in ceea ce priveste prioritizarea proiectelor rutiere pana in anul 2020, pe primul loc se afla autostrada Sibiu - Pitesti, iar pe doi e autostrada Bacau - Pascani. Alte proiecte care apar prioritare sunt autostrazile Sibiu-Brasov, Brasov-Ploiesti, Cluj Napoca - Bors si Pitesti-Craiova. La drumurile expres, legatura din Moldova pe ruta Ploiesti-Buzau- Focsani-Bacau capata prioritate.
Care sunt tronsoanele de autostrada in lucru
Autoritatile promit 250 km noi de autostrada in urmatorii doi ani. Chiar daca Transporturile vor avea un buget-record, anul acesta se vor inaugura doar bucatele de autostrada, pe tronsoane aflate deja in lucru: o banda suplimentara pe DN1, care va costa 100 de milioane euro, dar ne va scapa de aglomeratia care a devenit deja obisnuinta pentru soferii care se incumeta sa mearga in week-end pe Valea Prahovei, Orăştie-Sibiu (22,1 kilometri), Nădlac-Arad, lotul 1 (22,2 kilometri), Sebeş-Turda, loturile 3 şi 4 (38,7 kilometri), Nădlac-Arad (16,6 kilometri). - sursa: stirileprotv.ro
CITESTE Integral pe stirileprotv.ro: Autoritatile promit 250 km de autostrada in urmatorii doi ani. HARTILE oficiale cu traseul viitoarelor sosele din Romania
Gallery