Un grup de tineri de la Facultatea de Mecanica din Iasi lucreaza la imbunatatirea design-ului vechii masinii de teren ARO.
La sfarsitul anului trecut, Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi”, din Iasi (UTI) a lansat un concurs national de proiecte pentru redesenarea caroseriei automobilului ARO. Au fost primite zeci de propuneri, iar juriul, format din cadre didactice universitare, a stabilit castigatorii.
Astfel, premiul intai, in valoare de 500 de lei, a fost castigat de catre Silviu Ceausu, student in anul al II-lea la universitatea ieseana.
„Se vor pastra dimensiunile de pe actualul ARO 244. Caracteristicile vor fi ca cele ale vechiului IMS, gen aripile rotunjite, aceasta caracteristica a capotei, bena din spate, roata de rezerva care se va pastra pe partea stanga, la usa” a explicat Silviu Ceausu.
Cei patru studenti lucreaza inca din luna noiembrie la crearea prototipului dupa desene si isi doresc ca vechea masina romaneasca ARO sa revina pe strazi sub ascpectul pe care i-l vor da ei.
Tinerii au cumparat o masina veche pe care au dat 2.500 de euro. Ei vor ca greutatea autoturismului sa scada cu 40% si sa creasca puterea motorului de la 90 de cai la 110. Pentru asta vor inlocui in totalitate caroseria masinii.
„Cand va fi gata, speram sa atragem atentia unor investitori care vor prelua acest proiect si il vor derula mai departe, vor investi intr-o linie tehnologica, de ce nu, de fabricare a acestei masini,” spune Gabriel Nistor Calancea, un alt student implicat in proiect.
ARO (Auto Romania) a fost un producator de vehicule de teren din Campulung-Muscel, Romania. Si-a inceput productia in 1957 si a produs peste 380.000 de vehicule, dintre care doua treimi au fost exportate in peste 110 tari (inainte de 1989 90% din productie a fost exportata). Automobilul de teren a iesit din fabricatie in anul 2003 in Romania.
Gallery