Americanii de la Ford ar avea in plan sa-si mute producatia pentru unul dintre cele mai de succes modele din gama.
O veste foarte buna, pentru economia romaneasca, vine din presa germana. Potrivit cotidianului "Bild".
Este vorba despre cel mai bine vandut model al producatorului american de automobile, iar, daca informatia se va adeveri, ar putea insemna miliarde de euro pentru Romania.
Zvonurile despre mutarea modelului Ford Fiesta la Craiova au aparut azi in cotidianul german Bild sub titlul "Fiesta se va construi partial in Romania. Renunta Ford la tura de noapte?", citand surse din interiorul companiei. Daca se va adeveri, mutarea va avea loc de abia in 2017, in conditiile in care, in prezent, uzina de la Craiova nu functioneaza la capacitate maxima, iar angajatii au fost trimisi in dese randuri in somaj tehnic.
Fiesta este varful de lance al Ford. Este a doua cea mai bine vanduta masina din Europa dupa VW golf, dar inaintea Renault Clio, Voklswagen Pol , Opel Corsa si Peugeot 208. In timp ce Dacia Sandero se afla pe pozitia 24.
"Ford ar dori avantaje pentru aceasta mutare de productie pentru ca ar deveni, alaturi de Dacia, cel mai mare exportator din Romania. Momentan, cea mai importanta autostrada pentru Ford este cea dintre Craiova si Pitesti, care, teoretic, ar trebui sa fie gata in 2017 , adica exact in acel moment in care productia de fiesta ar fi mutata la Craiova", a declarat Bogdan Alecu, redactor Ziarul Financiar.
In uzina de la Koln, Ford produce 293.000 de unitati, cu o valoare estimata la 4 miliarde de euro. Daca informatiile se vor adeveri, in prima faza, Ford va muta la Craiova tura de noapte, iar 1000 de angajati din Germania vor fi concediati.
Un angajat al uzinei din Craiova castiga doar 400 de euro pe luna, in timp ce in germania salariile medii depasesc 2000 de euro .Economia pentru Ford va fi uriasa, dar si Romania va avea de castigat: practic, productia de masini ar creste cu 25%.
Ulterior, cel mai probabil intreaga productie va fi mutata in Romania, deoarece costurile de productie de aici sunt la o zecime comparativ cu cele din Germania, a declarat Bogdan Alecu.
Ford Romania confirma doar ca au existat discutii cu sindicatele din Germania, despre productia viitoarei generatii Ford Focus si despre competitivitatea uzinei de la Koln. Nu mentioneaza insa nimic concret in legatura cu mutarea productiei la Craiova.
Mutarea in Romania nu ar implica niste cheltuieli suplimentare tinand cont ca atat Ford B Max care se fabrica in acest moment aici cat si Ford Focus sunt produse pe aceasi platforma.