
ß
Turistii de pe plaja Maho, din St. Martin, au mari neplaceri cand tot nisipul este spulberat de avioanele care trec foarte aproape de sol. Acest lucru se intampla deoarece pista este atat de scurta incat avioanele trebuie sa zboare foarte jos pentru a reusi sa aterizeze in siguranta. Insa ei nu sunt singurii care stau cu sufletul la gura.
Aeroportul Wellington, din Noua Zeelanda, reuseste sa le dea fiori pasagerilor avioanelor din cauza unei piste scurte si delimitate de apa, iar vantul puternic din aceasta zona nu usureaza deloc munca pilotilor.
Aeroportul Yrausquin este singurul de pe Saba, o insula din Caraibe, are o pista de aterizare si decolare de numai 396 de metri, inconjurata de o prapastie uriasa si apa. Tocmai de aceea este permis doar accesul elicopterelor si avioanelor mici.
Aeroportul Courchevel, din Franta, este renumit pentru pista de jumatate de kilometru, cu o inclinare de 18.5%. Pilotii aterizeaza de obicei in partea mai inalta pentru a reusi sa incetineasca la timp, iar decolarile se fac de jos in sus.
Pe Aeroportul Lukla, din Nepal, au avut deja loc cinci accidente din cauza pistei periculoase care le pune probleme si celor mai experimentati piloti.
Aeroportul International Toncontin, din Tegucigalpa, capitala Hondurasului, nu a fost ferit de controverse dupa mai multe accidente aviatice, printre care si cel din 2008, in urma caruia au murit cinci persoane. Pista scurta si ingusta a aeroportului se afla intr-o vale inconjurata de munti, asa ca oficialii tarii vor sa redirectioneze traficul aerian in Baza Soto Cano, considerata a fi mult mai sigura.
Gallery