Un judecator american a aprobat, luni, un acord potrivit caruia Facebook va trebui sa plateasca 20 de milioane de dolari pentru ca a utilizat mentiunea "imi place", nume si profiluri ale utilizatorilor cu scopuri publicitare.
Suma va fi repartizata unor grupuri care lupta pentru protejarea vietii private pe internet, avocati si utilizatorii Facebook care au depus o plangere colectiva.
Judecatorul Richard Seebord, din San Francisco, a considerat ca suma propusa, o parte din miliardele de dolari cerute de reclamanti, este totusi corecta, avand in vedere ca va fi dificil pentru acestia sa dovedeasca faptul ca au suferit pierderi financiare si ca mentiunile lor "imi place" nu inseamna neaparat ca au sprijinit publicitatea.
Potrivit judecatorului, Facebook a utilizat mentiunea "imi place", nume si profiluri de utilizatori in scopuri publicitare, fara a le cere permisiunea.
Aproximativ 150 de milioane de utilizatori sunt vizati, insa, potrivit judecatorului, putini dintre acestia au depus plangere, deci suma de 20 de milioane de dolari este suficienta pentru a rezolva acest dosar pe cale amiabila.
Acordul prevede si ca Facebook sa-si modifice regulamentul de functionare si sa ofere mai mult control utilizatorilor in ceea ce priveste exploatarea potentiala a datelor personale in ceea ce priveste publicitatea.
Plangerea a fost depusa la inceputul anului 2011, dupa ce Facebook a lansat programul de publicitate "Sponsored Stories".