• PRO TV
  • ProTV, lider absolut de audienta si in 2012

ProTV, lider absolut de audienta si in 2012

ProTV, lider absolut de audienta si in 2012

Fie ca e vorba de stiri, filme, seriale de top sau emisiuni de divertisment, telespectatorii au ales si in 2012 sa urmareasca ProTV, astfel ca postul s-a pozitionat si in anul care se incheie in pozitia de lider incontestabil de audienta. Asa se face ca ProTV a fost lider atat la nivelul intregii zile, cat si pe celelalte segmente orare, inclusiv prime-time.

La nivelul intregii zile, ProTV s-a clasat pe primul loc la nivelul publicului comercial cu varste cuprinse intre 18-49 de ani cu 3,3 puncte de rating si 16,8 % cota de piata, in timp ce Antena 1 inregistra doar 2,4 puncte de rating si o cota de piata de 12,1 procente. Si pe publicul din mediul urban audienta medie inregistrata la nivelul unei zile aduce ProTV pe primul loc in top cu 3,2 puncte de rating si 14,2 % cota de piata, iar Antena 1 obtine 2,5 puncte de rating si 11,2 % cota de piata. Mai mult decat atat, ProTV isi pastreaza suprematia si la nivelul intregii populatii a tarii cu o medie a zilei de 3,3 puncte de rating si 14,7 % cota de piata, in vreme ce Antena 1 are 2,5 puncte de rating si 11 procente din cota de piata.

Clasamentul ramane neschimbat si in ceea ce priveste prime-time-ul, intervalul cel mai audiat cuprins intre 19.00-23.00, cand ProTV obtine la nivelul publicului sau tinta nu mai putin de 8,1 puncte de rating si 20,9 % cota de piata, aproape dublu fata de Antena 1 care inregistreaza doar 4,6 puncte de rating si 11,9% cota de piata. Pe publicul din mediul urban ProTV se afla pe locul intai cu 7,4 puncte de rating si 16,7 % cota de piata, iar Antena 1 pe locul al doilea cu 4,7 puncte de rating si 10,6 % cota de piata. Pe intreg publicul tarii, ProTV este lider in prime-time cu 7,7 puncte de rating si 17,4 % cota de piata, in timp ce Antena 1 obtine 4,6 puncte de rating si 10,4 % cota de piata.

Stirile ProTV de la ora 19.00, prezentate de Andreea Esca, iar in week-end de Oana Andoni, au condus detasat in 99% dintre editiile difuzate in perioada 1 ianuarie – 26 decembrie 2012. Asa se face ca  pe publicul comercial Stirile ProTV de la ora 19.00 au inregistrat o audienta medie de 8,3 puncte de rating si 25,5 % cota de piata, in timp ce Antena 1 obtinea 4,3 puncte de rating si 13,2 % cota de piata. Aceeasi situatie se regaseste si la nivelul publicului din mediul urban, Stirile ProTV clasandu-se pe prima pozitie cu 8,3 puncte de rating si 21,4 % cota de piata si fiind urmat de programele Antenei 1 cu 5 puncte de rating si 13 % cota de piata. Aceeasi diferenta se inregistreaza si la nivelul intregii populatii a tarii, cu ProTV lider cu 9,1 puncte de rating si 23,2 % cota de piata si Antena 1 cu doar 4,9 puncte de rating si 12,5 procente din cota de piata. 

Romanii au preferat programele informative ale ProTV si dimineata, astfel ca Stirile de la ora 7.00 au fost urmarite de telespectatorii din toate categoriile de public in 100 % din cazuri. Astfel, pe publicul comercial, ProTV este liderul diminetilor cu 3,7 puncte de rating si 28 % cota de piata, in vreme ce Antena 1 obtine 1,8 puncte de rating si 13,7 procente din cota de piata. La nivelul publicului din mediul urban, ProTV conduce cu 4,3 puncte de rating si 28,1 % cota de piata si este urmat de Antena 1 cu 1,9 puncte de rating si 12,4 % cota de piata. Si Stirile ProTV de la ora 13.00 si cele de la ora 17.00 au condus clasamentul in intervalele lor orare, in timp ce Stirile noptii prezentate de Amalia Enache si Crsitian Leonte i-au informat si ele pe cei mai multi romani: 5,6 puncte de rating si 14,8 % cota de piata a obtinut in medie ProTV pe publicul sau tinta, fiind urmat de Antena 1 cu 3,8 puncte de rating si 9,9 % cota de piata.  

Romanii au aflat noutatile din sport ale anului 2012 tot de la ProTV. Asa se face ca si Stirile din sport din cadrul Stirilor ProTv de la ora 19.00, prezentate de Raluca Arvat, Corina Caragea si Vadim Vijeu, au fost lider de audienta in aproape 100 % din cazuri, pe toate segmentele de public. ProTV a condus pe publicul sau tinta cu 7,5 puncte de rating si 20,8 % cota de piata, mai mult decat dublu decat urmatoarea clasata, PrimaTV, cu 3,1 puncte de rating si 8,4 % cota de piata. La nivelul publicului din mediul urban, ProTV este lider cu o medie pe tot anul de 7,1 puncte de rating si 16,8 procente din cota de piata si este urmat de Antena 1 cu numai 3,4 puncte de rating si 8 % cota de piata. 7,3 puncte de rating si 17 % cota de piata obtine ProTV si la nivelul intregii populatii a tarii, instalandu-se astfel in pozitia de lider si fiind urmat de PrimaTv cu doar 3,9 puncte de rating si 9 % cota de piata. 

Si reportajele si anchetele de la “Romania, te iubesc!” au fost lider de audienta in aproape fiecare editie, astfel ca ProTV este lider pe publicul comercial cu 5,8 puncte de rating si 17,3 % cota de piata, urmat de Antena 1 cu 3,7 puncte de rating si 11 procente din cota de piata. Situatia este neschimbata si pe publicul din mediul urban: ProTv conduce cu 5,2 puncte de rating si 13,6 % cota de piata, in timp ce Antena 1 se claseaza pe pozitia secunda cu 3,6 puncte de rating si 9,3 % cota de piata.  

In ceea ce priveste divertismentul marca ProTV, acesta s-a plasat in topul preferintelor telespectatorilor si in 2012. Fie ca a fost vorba despre super show-urile “Romanii au talent”, “Vocea Romaniei”, “MasterChef”, “Dansez pentru tine” sau de “Serviciul Roman de Comedie”, “Happy Hour” sau serialele “Las Fierbinti”, “Pariu cu viata”, “Tanti Florica” si “Spitalul de dementa”, telespectatorii au ales sa urmareasca productiile ProTV. 

Las Fierbinti” este fara indoiala pe gustul tuturor romanilor, serialul doborand in 2012 record dupa record de audienta si fiind lider cu fiecare episod in parte. 10,1 puncte de rating si 23,2 % cota de piata obtine ProTV pe publicul comercial, aproape dublu fata de Antena 1 cu 5,3 puncte de rating si 12,3 % cota de piata. Pe publicul din mediul urban, ProTV conduce cu 8,5 puncte de rating si 17,1 % cota de piata, in vreme ce Antena 1 obtine 5 puncte de rating si 10 % cota de piata. Iar la nivelul intregii populatii a tarii, “Las Fierbinti” este in topul preferintelor cu 9,4 puncte de rating si 18,3 % cota de piata, fiind urmat de Kanal D si Antena 1 pe pozitia a treia cu doar 5 puncte de rating si 9,8 % cota de piata. 

Tot la capitolul seriale, “Tanti Florica” a fost si ea pe placul romanilor, conducand pe toate segmentele de public. Asa se face ca ProTV este lider pe publicul comercial cu 7,2 puncte de rating si 15,7 procente din cota de piata, urmat de Antena 1 cu 5,7 puncte de rating si 12,4 % cota de piata. Iar “Spitalul de dementa” a facut si el anatomia comediei in 2012, situandu-se in pozitia fruntasa pe toate categoriile de public. ProTV conduce cu 8,9 puncte de rating si 19,1 % cota de piata pe publicul comercial, in vreme ce Antena 1 a obtinut 6,1 puncte de rating si 13,2 % cota de piata.   

Tot prima optiune a publicului au fost si intamplarile prin care a trecut trupa fenomen LaLa Band din serialul “Pariu cu viata”, productie care a condus in topul audientelor pe toate segmentele de public. ProTV s-a clasat primul pe publicul sau tinta cu o medie de 7,2 puncte de rating si 16,2 % cota de piata, urmat de Antena 1 cu 6 puncte de rating si 13,4 procente din cota de piata. 

Dansez pentru tine” a cucerit Romania si in cel de-al treisprezecelea sezon prin eleganta, stralucire si dans la superlativ. Povestile emotionante, implinirea visurilor, coregrafiile de exceptie si costumele etalate in decoruri de vis au fost pe gustul romanilor din toate categoriile de public, astfel ca “Dansez pentru tine” a fost lider in 100 % din cazuri. Cu o audienta medie de 9 puncte de rating si o cota de piata de 24,2 % ”Dansez pentru tine” s-a instalat confortabil in fruntea clasamentului in ceea ce priveste publicul comercial din mediul urban cu varste cuprinse intre 18-49 de ani, fiind urmata la distanta mare de Antena 1 cu doar 4,6 puncte de rating si o cota de piata de 12,3%. Diferenta este si mai mare la nivelul publicului din mediul urban, unde ProTV obtine o audienta medie de 9,4 puncte de rating si 23,1 % cota de piata, iar Antena 1 se afla la distanta mare de prima clasata cu 3,9 puncte de rating si 9,6 % cota de piata.

MasterChef” le-a deschis romailor apetitul pentru competitie si pentru excelenta in bucatarie. Cu un juriu savuros, dar de temut, cu concurenti pusi in situatii limita si cu un real spectacol culinar, “MasterChef” a facut deliciul serilor de marti si a fost lider cu absolut fiecare editie in parte. 13,5 puncte de rating si 30,8 % cota de piata a obtinut ProTV pe publicul comercial, in vreme ce Antena 1 s-a clasat a doua, la mare distanta, cu doar 5,1 puncte de rating si 11,7 % cota de piata. Pe publicul din mediul urban ProTV a fost imbatabil cu 11 puncte de rating si 22,2 % cota de piata, urmat de Antena 1 cu doar 5,1 puncte de rating si 10,3 % cota de piata. Si la nivelul intregii populatii a tarii raportul este acelasi: ProTV conduce cu 10,1 puncte de rating si 20,7 % cota de piata, ceea ce inseamna ca aproape 2 milioane de romani s-au uitat in medie la fiecare editie, in timp de Antena 1 obtinea valori de 5,6 puncte de rating si 11,5 % cota de piata.  

Fiecare editie a show-ului care a facut istorie, “Romanii au talent”, a fost lider de audienta, emisiunea doborand record dupa record de audienta. Cel mai vizionat show de la TV a fost si in 2012 pe placul romanilor: asa se face ca ProTV a fost lider pe publicul sau tinta cu 20,8 puncte de rating si  48,2 % cota de piata, de aproape sase ori mai mult decat Antena 1 cu numai 3,5 puncte de rating si 8,1 % cota de piata. Pe publicul din mediul urban ProTV este lider cu 20,2 puncte de rating si 42,4 % cota de piata, in timp ce la mare distanta se afla urmatoarea clasata, Antena 1, cu doar 3,6 puncte de rating si 7,6 % cota de piata. Iar la nivelul intregii populatii a tarii, ProTV a condus cu 20,5 puncte de rating si 43,2 % cota de piata, ceea ce inseamna ca in medie aproape 4 milioane de romanii se uitau la show, Antena 1 fiind la mare distanta cu 3,5 puncte de rating si 7,5 % cota de piata. 

Vocea Romaniei” a rasunat si in 2012 la ProTV, show-ul alegandu-si castigatorul sezonului al doilea, pe Julie Mayaya din echipa lui Horia Brenciu. Show-ul a fost lider absolut de audienta pe toate categoriile de public. ProTV a condus cu 12 puncte de rating si 26,4 % cota de piata pe publicul sau tinta si a fost urmat de Antena 1 cu cifre de aproape doua ori mai mici, respectiv 6,3 puncte de rating si 13,9 % cota de piata. Situatia ramane neschimbata si la nivelul publicului din mediul urban, cu ProTV in pozitie fruntasa cu 10 puncte de rating si 20,5 % cota de piata, in timp ce Antena 1 s-a clasat a treia, dupa Kanal D, cu 5,5 puncte de rating si 11,3 % cota de piata. 

Iar “Serviciul Roman de Comedie” a salvat tara de tristete in 2012 prin ras, emisiunea lui Toni Grecu asigurand comedia in serile de miercuri si fiind lider de audienta cu aproape fiecare editie. Pe publicul comercial ProTV a inregistrat 7,3 puncte de rating si 16,8 % cota de piata, fiind urmat de Antena 1 cu 5,9 puncte de rating si 13,6 procente din cota de piata.  

La randul sau, “Happy Hour” a aratat ca unul e Maruta! Show-ul de la ProTV a fost si el pe placul celor mai multi romani care de luni pana vineri au fost conectati la cele mai proaspete informatii din showbiz si au fost martorii celor mai nastrusnice farse puse la cale de Catalin Maruta, ProTV fiind si de aceasta data lider de audienta. Si emisiunile “Apropo TV” si “Ce se intampla, doctore?” s-au numarat printre preferintele telespectatorilor si in 2012.  

Iar emisiunea ”Serviti, va rog!” difuzata pe perioada verii s-a plasat si ea pe primul loc in topul audientelor. Conform cifrelor inregistrate la nivelul publicului comercial din mediul urban cu varste cuprinse intre 18-49 de ani, emisiunea a avut in 2012 o audienta medie de 6,2 puncte de rating si o cota de piata de 17,9 %, in timp ce Antena 1 a inregistrat in acel interval orar 4 puncte de rating si 11,6 % cota de piata.

Meciurile din Europa League i-au tinut si ele in fata ecranelor pe romani. Asa se face ca acestea au fost cele mai urmarite in proportie de 100 % si au adus pentru publicul comercial din mediul urban cu varste cuprinse intre 18-49 de ani o audienta medie de 14,9 puncte de rating si 33,9 % cota de piata, de aproape patru ori mai mult decat Antena 1 care obtinea doar 3,9 puncte de rating si 8,7 % cota de piata. La nivelul publicului din mediul urban, ProTV si-a mentinut pozitia de lider cu 15 puncte de rating si 31 % cota de piata, Antena 1 obtinand doar 3,5 puncte de rating si 7,3 % cota de piata. Meciurile au fost si pe placul publicului de la intreg nivelul tarii, astfel ca ProTV obtine o medie de 14,7 puncte de rating si 30,9 % cota de piata, iar Antena 1 numai 3,5 puncte de rating si 7,3 % cota de piata si se claseaza a treia, dupa Kanal D.

Si amatorii de filme au urmarit tot ProTV. Asa se face ca in top 10 cele mai urmarite filme ale anului, pe toate categoriile de public, se afla numai filme difuzate de ProTV. Mai mult decat atat, dintre cele mai vizionate 100 de productii cinematografice ale acestui an, nu mai putin de 92 au fost difuzate de ProTV.

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni