Festivalul de Televiziune de la Monte Carlo a desemnat seria CSI: Crime Scene Investigation drept cel mai urmarit serial TV din intreaga lume pentru al doilea an consecutiv.
In ultimii 7 ani serialul cu Laurence Fishburne, Marg Helgenberger si George Eads a primit de 5 ori titlul de cel mai urmarit serial din lume. De 6 ori nominalizat la Globurile de Aur, CSI:Crime Scene Investigation avea in 2009 o audienta mondiala de 73.8 milioane de telespectatori.
Serialul CSI:Crime Scene Investigation se concentreaza pe cazurile cu care se confrunta divizia de investigatii la locul crimei, din cadrul departamentului de politie Las Vegas. Echipa CSI se foloseste atat de metode stiintifice, de tehnologie avansata, in rezolvarea crimelor, cat si de cunostinte de moda veche. Numit de americani "originalul CSI", acesta a ajuns la sezonul 12, a fost lansat in 2000 iar CBS intentioneaza sa mearga mai departe si cu al 13-lea sezon.
CSI Miami cu David Carusso, anulat in acest an, si CSI: New York, inceput in 2004 cu Gary Sinise, Carmine Giovinazzo si Hill Harperm, sunt spin-off-uri ale productiei CSI: Crime Scene Investigation.
In schimb, serialul preferat al americanilor a fost si in acest an NCIS: Naval Criminal Investigative Service cu Mark Harmon, Michael Weatherly si Pauley Perrette. NCIS, difuzat de CBS a fost cel mai urmarit serial de pe TV in SUA cu o medie in sezonul 2011-2012 de circa 19,6 milioane de telespectatori, potrivit Nielsen Media Reaserch.
Pe locul 2 s-a clasat fratele mai mic NCIS Los Angeles cu o medie de 15.5 milioane de telespectatori pe episod in timp ce locul 3 i-a revenit serialului The Big Bang Theory care a inregistrat o crestere spectaculoasa pana la o medie de 14.9 milioane de telespectatori pe episod.
Sitcomul Two and a half men cu Jon Cryer, Ashton Kutcher si Angus T. Jones s-a clasat pe locul 4 cu o medie de 14.5 milioane de telespectatori. Postul CBS are 7 seriale in primele 10 in topul audientelor din 2011-2012.
Modern Family, difuzat de ABC este serialul cu cea mai buna audienta pe segmentul de public cu varste intre 18-49 de ani (5.1%) adica targetul comercial preferat al publicitarilor. La acest capitol Modern Family este urmat de The Big Bang Theory si Two And A Half Men cu 5.0%.
Topul serialelor cu cele mai mari audiente in SUA in 2011-2012:
1. NCIS 19,2 milioane de telespectatori/ episod
2. NCIS Los Angeles 15,5 milioane de telespectatori/ episod
3. The Big Bang Theory 14,9 milioane de telespectatori/ episod
4. Two and a Half Men 14,5 milioane de telespectatori/ episod
5. Person of interest 13,3 milioane de telespectatori/ episod
6. The Mentalist 13,2 milioane de telespectatori/ episod
7. Criminal Minds 12,6 milioane de telespectatori/ episod
8. Modern Family 12,1 milioane de telespectatori/ episod
9. Mike and Molly 11,5 milioane de telespectatori/ episod
10. CSI: Crime Scene Investigation 11,4 milioane de telespectatori/ episod