ß
Autoritatea de Standarde in Publicitate britanica (ASA) a interzis, de-a lungul timpului, mii de reclame. Unele pentru folosirea excesiva a Photoshopului, altele pentru ca sunt explicite sexual sau pentru ca incalca tabuuri religioase sau morale. Iata cele mai scandaloase astfel de reclame.
Calendarul cu stewardesele sexy ale companiei aeriene Ryanair, care urma sa fie suplimentul unui ziar national, a fost interzis pentru ca ar fi putut jigni publicul. Inca nu ne putem da seama de ce.
Aceasta reclama pentru brandul de haine Drop Dead a fost interzisa in noiembrie 2011 din cauza modelului subponderal.
Reclama pentru spray-ul Lynx (echivalentul britanic al lui Axe) a fost interzisa pentru ca e “sugestiva din punct de vedere sexual, indecenta si provocatoare”.
Nici aceasta sticla supradimensionata de parfum Marc Jacobs intre picioarele de 17 ani ale Dakotei Fanning nu a fost pe placul Autoritatii britanice. Reclama a fost interzisa tot in noiembrie 2011 pentru ca “sexualizeaza un copil”.
Cateva saptamani mai tarziu, ASA a retras de pe piata si reclamele actritei minore Hailee Steinfeld pentru Miu Miu pentru ca “prezinta un copil intr-o pozitie periculoasa.”
Reclama lui Rachel Weisz pentru L’Oreal a fost interzisa pentru Photoshop in exces si pentru ca induce in eroare.
Si reclama Juliei Roberts pentru Lancome a fost scoasa din circulatie din aceleasi motive.
Reclama pentru parfumul Yves Saint Laurent Belle D’Opium a fost interzisa in februarie 2011 pentru ca degetul modelului pe brat simuleaza injectarea de opium, au explicat cei de la ASA.
YSL nu erau la prima abatere de gen. O alta reclama de-ale lor a fost interzisa in 2000, dupa ce a primit 730 de plangeri.
Nici Beyonce nu a scapat de ochiul vigilant al britanicilor. Reclama ei pentru parfumul Heat a fost interzisa in mai anul trecut pentru ca a era prea sexy.
In septembrie anul trecut, ASA a primit 100 de plangeri ca aceasta reclama la telefoane mobile isi bate joc si il depreciaza pe Iisus Hristos.
In decembrie 2011 acest poster pentru filmul “Final Destination” a fost interzis pentru ca a speriat niste copii care l-au vazut intr-un autobuz.
Aceasta reclama pentru o clinica de operatii estetice a fost interzis in decembrie pentru ca le sugera fetelor tinere si impresionabile ca “operatiile la sani sunt o decizie simpla, fara niciun risc”.
Chiar daca "Be Stupid", campania Diesel, a primit premiul Grand Prix Lion la prestigiosul festival international de publicitate de la Cannes, ASA a interzis seria de reclame in mai 2011 pentru indecenta.
Aceasta reclama Killer Heels a Agentiei de Marketing a Presei a fost interzisa dupa ce ASA a primit 81 de plangeri in 2004. Reclama a fost considerata jignitoare, sexista si instigatoare la violenta.