In industria luxului, brandul si notorietatea inseamna mai mult decat in oricare alt sector. Consumatorii sunt dispusi sa cheltuieasca o gramada de bani pentru calitatea produsului, pentru design, dar in primul rand pentru renumele firmei. Asa se explica, de exemplu, de ce o multime de oameni cumpara produse false, cu mult mai ieftine, doar pentru ca au pe ele numele unei firme renumite.
Desi lumea trece de mai bine de trei ani printr-o criza economica fara precedent in istorie, se pare ca marile branduri raman in continuare cele mai cautate. Si in timp ce afaceri mici sau mijlocii dau faliment, brandurile de lux fac si mai multi bani in continuare. Compania de cercetare Millward Brown Optimor a calculat valoarea companiilor de lux, in functie de veniturile pe care le genereaza notorietatea pe care o au in randul consumatorilor. Iata mai jos topul celor mai valoroase 10 nume din industria luxului: 10 Burberry Valoarea brandului: 3,38 miliarde de dolari, in crestere cu 86% fata de anul anterior. Brandul, care este pe piata de 155 de ani, se foloseste de tehnologia moderna pentru a se promova. Compania a trimit mesaje personalizate consumatorilor sai, invitandu-i la o prezentare intr-unul din magazinele sale din Londra. Totodata, oricare dintre modelele prezentate a putut fi comandat si livrat in doar cateva saptamani. 9 Fendi Valoarea brandului: 3,42 miliarde de dolari, in crestere cu 7% fata de anul anterior. Condusa de faimosul Karl Lagerfeld, Fendi a crescut usor anul trecut ca urmare a lansarii unei linii de haine pentru femei si barbati, la preturi mici. Lagerfeld a spus atunci ca aceatsa colectie este o idee pe care voia sa o puna de mai mult timp in aplicare. 8 Moët&Chandon Valoarea brandului: 4,57 de miliarde de dolari, in crestere cu 7% fata de anul anterior. Unul dintre cei mai mari producatori de sampanie din lume, Moët&Chandon se afla pe piata inca din secolul al 18-lea. 7 Hennessy Valoarea brandului: 5 miliarde de dolari, in scadere cu 7% fata de anul anterior Producatorul de coniac de lux s-a extins pe piata din India, dar a inregistrat scaderi din cauza crizei, dar si a competitorilor directi, respectiv Courvoisier, Hennessy, Martell sau Rémy Martin. 6 Rolex Valoarea brandului: 5,27 miliarde de dolari, in crestere cu 11% fata de anul anterior. Unul dintre cele mai faimoase branduri de ceasuri, Rolex si-a extisn recent contractul de sponsorizare cursele de la Daytona si cu turneul asiatic de golf. 5 Cartier Valoarea brandului: 5,33 miliarde de dolari, in crestere cu 34% fata de anul anterior. Cartier s-a extins pe piata asiatica, datorita dorintei din ce in ce mai accentuate a chinezilor de a-si arata bogatia. 4 Chanel Valoarea brandului: 6,82 de miliarde de dolari, in crestere cu 23% fata de anul anterior. Chanel vinde o gama larga de produse pe internet si s-a extins in spatiul comercial virtual, in special in ceea ce priveste produsele cosmetice. 3 Gucci Valoarea brandului: 6,82 miliarde de dolari, in crestere cu 23% fata de anul anterior. Gucci este unul dintre brandurile care a imbratisat cel mai recent spatiul virtual, prin propria aplicatie. Ofera produse, muzica si oportunitati de shopping exclusive. 2 Hermès Valoarea brandului: 11,92 de miliarde de dolari, in cerestere cu 41% fata de anul anterior. Seful Hermes, Robert Chavez, considera ca avansul pe care l-a inregistrat compania sa in plina criza se datoreaza tocmai faptului ca in aceasta perioada oamenii cauta mai mult produsele de calitate. Compania a deschis mai multe magazine noi in ultimii doi ani. 1 Louis Vuitton Valoarea brandului: 24,31 miliarde de dolari, in crestere cu 23% fata de anul anterior Vanzarile Louis Vuitton au crescut anul trecut ca urmare a introducerii de noi produse in colectie, care au fost foarte bine primite de consumatori. Citeste si: Ti-ai permite un telefon din aur, cu diamante? Top 5 cele mai scumpe telefoane din lume GALERIE FOTO Cu luxul la bratul crizei. Ce casa de moda face sute de angajari pentru a rezista cerintelor pietei Cum arata masinile si avioanele de lux detinute de sultanul din Brunei GALERIE FOTO si VIDEO