• PRO TV
  • Cum este vazuta femeia in spatiul media: De la gospodina la obiect sexual

Cum este vazuta femeia in spatiul media: De la gospodina la obiect sexual

Cum este vazuta femeia in spatiul media: De la gospodina la obiect sexual

Spatiul audiovizual este impregnat cu stereotipuri traditionaliste si sexiste, femeia avand un rol controversat, de la gospodina la obiect sexual, potrivit raportului de analiza media al proiectului national ALTFEM - o campanie pentru schimbarea imaginii femeii in societate.

Analiza media s-a desfasurat in perioada 15 februarie - 15 mai 2011, studiul este bazat pe reclame TV, emisiuni TV si presa scrisa.

Studiul  evidentiaza ca doar o treime din femeile invocate de jurnalisti sunt prezentate in calitate de profesionisti sau experti, in restul cazurilor acestea sunt prezentate ca actori sociali care isi dobandesc statutul datorita asocierii cu un barbat puternic sau datorita calitatilor fizice si sexuale.

Ce munci ar fi potrivite pentru femei

Lumea barbatilor si cea a femeilor raman divizate din perspectiva profesiilor considerate adecvate pentru unii sau pentru altii. Muncile considerate potrivite pentru femei presupun ingrijire si organizare a caminului si abilitati de a educa si de a creste copii. Muncile considerate potrivite pentru barbati sunt relationate cu puterea de a lua decizii, abilitati tehnice si forta fizica.

De asemenea, barbatii sunt considerati a fi mai buni in pozitii de manager, plecandu-se de la premisa ca iau decizii rapide, isi asuma riscuri si sunt mai putin influentabili si mai rationali, in timp ce femeile in pozitii de conducere sunt aspru judecate atunci cand sunt asociate cu esecul sau incompetenta.

Inclusiv in viata personala, abilitatile par a fi considerate foarte diferite si supuse stereotipurilor: femeile fac cea mai mare parte a treburilor casnice, iar barbatii nu considera ca este de datoria lor sa ajute. Ei se implica in mod special in activitati care presupun abilitati tehnice sau forta fizica superioara.

Ce inseamna o femeie de succes

In ceea ce priveste succesul, validarea acestuia difera in functie de sex. Pentru ca un barbat sa fie considerat de succes, el trebuie sa fie in principal un bun profesionist. In cazul unei femei, validarea succesului este un proces mai complicat, femeia fiind nevoita sa fie in egala masura o buna profesionista, mama, sotie si gospodina.

Potrivit studiului, meseriile de prestigiu sunt practicate de barbati. In mare parte, femeile invitate la emisiuni televizate provin din domenii de activitate precum showbiz, divertisment sau modelling.

In publicitate, actiunile personajelor din reclame sunt foarte diferite in functie de sex. Cele mai multe actiuni ale femeilor sunt de natura casnica, activitati zilnice in care ajuta barbatul sau familia, in general, sa se simta mai bine. O alta actiune cu care sunt asociate femeile, in reclame, se refera la ingrijirea corporala. barbatii apar mai curand ca persoane care asteapta sa fie ingrijite, dar si in ipostaza de joc sau in timpul unor activitati in aer liber.

In presa scrisa, disproportia aparitiilor este mult mai mare decat in emisiunile TV, barbatii aparand ca personaje principale in articole, de trei ori mai mult decat femeile. Femeile apar mult mai putin in ziarele generaliste decat in cele tabloide.

Citeste mai mult pe mediafax.ro despre acest subiect.

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni