ß
Trei familii din București au ajuns la spital după ce au luat masa la un restaurant din stațiunea Băile Homorod. La fața locului au sosit inspectori de la ANPC, iar în urma neregulilor constatate localul a fost închis.
Restaurantul Lobogo din Băile Homorod a primit o amendă de 30.000 de lei și a fost închis temporar, după ce inspectorii ANPC au făcut un control, potrivit ziarharghita.ro.
Inspectoratul de Poliție Harghita a sesizat Protecția Consumatorilor după ce trei familii, însoțite de copii, s-au simțit rău după ce au mâncat la restaurantul Lobogo. Oamenii au ajuns la un spital din Rupea, pentru că li s-a făcut rău în timp ce se întorceau acasă.
Gallery
Cristian Popescu Piedone a trimis o echipă în control, în regim de urgență. În urma verificărilor la Restaurantul Lobogo din Homorod Băi – jud. Harghita, s-au constatat următoarele neconformități:
1. Depozitare necorespunzătoare a preparatelor culinare finite, nerespectarea temperaturii de păstrare – Anumite produse alimentare, precum : piureul de cartofi, cartofii la cuptor, tocănița de văcuță, mămăliga, gulașul, clătitele și prăjiturile, nu erau păstrate la temperaturile adecvate, punând astfel în pericol siguranța alimentară.
2. Lipsa etichetelor cu elemente de identificare, nu se putea verifica trasabilitatea produselor – Nu toate produsele din unitate erau corect etichetate, ceea ce împiedică stabilirea originii și a circuitului acestora. Printre produsele fără etichetare corespunzătoare s-au identificat: șuncă, ciolan, carne de vită, ceafă de porc și păstrăv.
3. Utilizarea instrumentarului neprofesional – S-au constatat deficiențe privind echipamentele utilizate în bucătărie, inclusiv utilizarea cuțitelor cu nituri, care nu respectă normele de igienă și siguranță.
4. Condiții neigienice în blocul alimentar – În unitate existau coșuri de gunoi fără capac, ceea ce reprezintă un risc pentru menținerea unui mediu igienic adecvat.
5. Lipsa afișării informațiilor obligatorii – Nu erau afișate substanțele cu potențial alergen, conform prevederilor legislației în vigoare (Regulamentul 1169/2011), precum și valorile nutriționale ale produselor.
Ca urmare a acestor deficiențe, s-a dispus suspendarea temporară a prestării serviciilor până la remedierea tuturor neconformităților identificate. Au fost aplicate amenzi contravenționale în valoare de 30.000 lei, potrivit ANPC.
Reprezentanții restaurantului au transmis că siguranța oaspeților sunt prioritare și că tratează cu maximă seriozitate observațiile făcute de autorități, potrivit sursei citate.
Administratorii restaurantului își cer scuze pentru orice inconvenient creat și mulțumesc clienților pentru înțelegere și răbdare în această perioadă, printr-un mesaj postat pe pagina oficială de socializare. Aceștia spun că siguranța clienților rămân prioritare și că toate măsurile vor fi luate cu maximă responsabilitate.
Citește și:
Vezi și: