Mai mulți influenceri din România, care sunt urmăriți de peste 10.000 de persoane în mediul online, au acceptat să se implice într-o campanie politică
Gallery
Călin Georgescu este politicianul care a reușit, în mod independent, să obțină cele mai multe voturi în primul tur al alegerilor prezidențiale. Acesta și-a construit o campanie de marketing extrem de eficientă, folosindu-se de mijloacele platformei TikTok pentru a-și promova candidatura la președinția României.
La scurt timp după ce internetul s-a umplut de postări referitoare la susținerea lui Călin Georgescu, mai multe persoane publice din România au fost acuzate că au fost implicate într-o campanie politică nemarcată pe TikTok, în cadrul căreia s-au oferit bani pentru ca acest candidat independent să fie promovat.
Astfel, influencerii au ieșit în spațiul public și și-au recunoscut greșeala, menționând că nu au luat la cunoștință faptul că întreaga campanie pe care au lansat-o în mediul online era, de fapt, pentru promovarea lui Călin Georgescu.
Alex Stremițeanu, influencer TikTok: „O să votez o persoană care simt că este deschisă la minte și care are o gândire fresh și actualizată, din 2024 și nu din era dinozaurilor."
Alex Stremițeanu, influencer TikTok: „Cred că aceste calități pe care le-am prezentat nu îl definesc pe domnul Călin Georgescu. Mie îmi pare rău că am fost folosit precum un câine în această campanie fără să-mi dau seama ce fac. (…) Mulți dintre noi am fost folosiți fără să știm în ce ne băgăm."
Ștefan Mandachi: „Recunosc că am greșit pentru că nu am verificat toate declarațiile candidatului pe care l-am votat. (…) Nu rezonez sub nici o formă cu viziunea despre NATO, despre UE, legionari, mareșali, despre 5G, sub nici o formă! Ce ne-am face noi fără NATO, în condițiile în care avem un vecin asupritor?"
Potrivit Expert Forum, creatorii de conținut care au promovat hashtag-ul #echilibrușiverticalitate au fost plătiți în funcție de numărul de urmăritori, sumele variind între 400 și 2.600 de lei pe postare. Hashtag-ul a ajuns la aproape 2,4 milioane de utilizatori.
Foto: Facebook