De departe unul dintre cele mai importante atuuri care ne propulsează în carieră este arta de a vorbi în public. Uneori poate „cântări” chiar mai mult decât ne-am fi așteptat într-o interacțiune precum cea a unui interviu de angajare. De aceea, este vital să știi cum să te poziționezi într-o lumină favorabilă indiferent de context.
Gallery
Chiar dacă este vorba de o prezentare, de un dialog sau de transpunerea punctelor forte sub formă scrisă, într-o aplicație pentru o bursă sau un job nou, acordă întotdeauna atenția cuvenită secțiunii destinate competențelor de comunicare în CV.
Prezentarea abilităților în conformitate cu realitatea în Curriculum Vitae te ajută nu doar să te deosebești față de restul candidaților în etapa de colectare a CV-urilor și stabilirea interviurilor telefonice. Acestea te ajută să te faci remarcat și în rândul managerilor de HR și departamentelor de conducere din compania pe care o vizezi.
Pentru a putea programa interviul final și a primi ulterior inclusiv o ofertă de angajare, este esențial să ții cont de câțiva pași mici, dar care atrag după sine rezultate mărețe. Povestim despre toți aceștia chiar în rândurile următoare.
Din punct de vedere profesional, CV-ul reprezintă, în mod cert, cartea de vizită a fiecăruia dintre noi. Autenticitatea este o regulă de bază în redactarea unui document de tipul acesta. Alte două cerințe cheie mai sunt șlefuirea și rafinarea rubricii referitoare la competențele de comunicare în CV. Iată, așadar, cum le poți pune cel mai bine în valoare:
● Inspiră profesionalism prin fiecare cuvânt
Alege-ți bine cuvintele, revizuiește textul pentru a nu avea greșeli de gramatică sau ortografie și le vei putea da ocazia recrutorilor din primele secunde să înțeleagă că ești candidatul potrivit. Astfel, în scurt timp le vei putea demonstra și prin susținerea probei practice.
● Corelează activități relevante din sfera profesională cu abilitățile pe care le-ai dobândit
Pe lângă rezultatele și competențele care te recomandă în momentul de față, este indicat să ții cont și de cerințele din fișa postului pentru care aplici. Altfel spus, oamenii de HR trebuie să te remarce pentru că poți aduce plus valoare companiei.
● Urmează un model de CV bine structurat și prioritizează această secțiune
Pe lângă folosirea cuvintelor cheie, pe care recrutorii le filtrează automat când aruncă o privire pe CV-uri, este important să știi cum să aduci această rubrică în vizorul lor. Nu o lăsa nicidecum spre final, ci plaseaz-o în prima parte a CV-ului.
● Menționează participarea la cursuri de public speaking, traininguri, workshop-uri sau programe de formare și/sau perfecționare în aria comunicării
Implicarea în activități de acest fel denotă o atitudine proactivă și dorința de dezvoltare continuă, trăsături tot mai des căutate de angajatori.
● Comunică nivelul de limbi străine
Printr-o evidențiere transparentă a cunoașterii limbilor străine, vei putea primi bonus de limbă în aproape orice companie. În plus, cunoașterea unei limbi străine arată deschiderea ta spre multiculturalitate și îți poate asigura chiar un post într-o poziție regională.
Practic, dacă te gândești la o sesiune de networking sau la un coffee break, pune-te în postura celui care își pune sincer pe masă know-how-ul și reușește să atragă atenția interlocutorului. Dacă îți evidențiezi aceste competențe de comunicare și în scris, la fel se poate remarca și aplicația ta dintr-o mare de candidați în etapa preliminară a procesului de recrutare, și anume aceea de screening a CV-urilor.
Mai mult, o bună transpunere a competențelor de comunicare în CV inspiră și abilități de comunicare eficientă în cadrul echipei. Astfel, recrutorii se vor putea baza că aduc oameni potriviți în echipă, iar tu vei fi unul dintre ei. Profesionalismul pe care îl demonstrezi cu fiecare pas dintre cei enumerați anterior, te vor aduce cu un pas mai aproape de rolul potrivit.
Deseori suntem tentați să cădem în capcana subaprecierii sau, din contră, a supraaprecierii. Iar acest lucru se resimte atât din punct de vedere personal, în grupurile de prieteni, cât și în contexte profesionale, mai ales în colectivul de muncă. În același timp, ar trebui să existe un echilibru între modul în care ne prezentăm la un interviu, cât și forma prin care ne evidențiem competențele de comunicare în CV. Succesul nu apare decât dacă vom face eforturile necesare în ambele direcții. Dacă aptitudinile hard se pot deprinde prin exercițiu (programare, copywriting, cunoștințe SEO), cele soft, categorie în care intră și comunicarea, flexibilitatea, spiritul de echipă, depind foarte mult și de personalitate. Așadar, nu ezita nicio clipă să te pui în valoare.
Pe fondul deficitului de forță de muncă la nivelul Uniunii Europene, perfecționarea și dobândirea unor competențe polivalente reprezintă o preocupare tot mai actuală. În acest sens, Comisia Europeană ia măsuri privind mobilitatea talentelor în Uniune, dar și atragerea de noi angajați din afara ei. Astfel spus, un context mai prielnic pentru a ne șlefui competențele lingvistice nici că se putea.
*Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.