• PRO TV
  • (P) Drumul către noi standarde naționale de calitate pentru îngrijirea oncologică la Romanian Healthcare Conference & Expo

(P) Drumul către noi standarde naționale de calitate pentru îngrijirea oncologică la Romanian Healthcare Conference & Expo

(P) Drumul către noi standarde naționale de calitate pentru îngrijirea oncologică la Romanian Healthcare Conference & Expo

Potrivit Uniunii Europene, unul din șase decese din România este cauzat de afecțiuni oncologice. Deși incidența locală a cancerului este sub media UE, mortalitatea este cu 7% peste medie, cu o tendință de creștere constantă în ultimii 10 ani.

București, 31 mai 2024

Gallery

​Un studiu recent al Exact Business Solutions arată că 75% din românii din mediul urban cu vârste de peste 46 de ani nu au apelat la servicii de prevenție medicală. Deși circa 73% din românii intervievați au auzit de telemedicină, doar 23% declară că au apelat la astfel de consiliere medicală. Mai mult, 50% din respondenți au fost nevoiți să se deplaseze în alte orașe sau județe pentru proceduri medicale. Absența educației privind importanța prevenției pentru sănătate face din ce în ce mai multe victime. Mulți români ajung să discute cu un medic când este prea târziu.

Conform Federaţiei Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer, România înregistrează cea mai ridicată rată de mortalitate prematură prin cancer de sân şi cancer de col uterin din Europa, precum şi a patra cea mai ridicată rată de mortalitate prematură prin cancer pulmonar, și este pe primul loc privind decesele evitabile.

OMS estimează că circa 40% din cancere se pot preveni. Construirea de relații bune medic-pacient, prin controale de rutină, discuții și investigații preventive recurente, salvează vieți.

Surse: Euronews, OECD – „Profil de țară privind cancerul: România 2023”, Organizația Mondială a Sănătății, Exact Business Solutions – Research & Consulting: „MediMarketScan: Explorând peisajul medical din România” 2024, INSP

Marketing Insiders Group a adus în prim plan tendințe și instrumente practice pentru creșterea standardelor de îngrijire oncologică în România la cea de-a treia ediție a „Romanian Healthcare Conference & Expo”, care a avut loc în marți, 28 mai 2024, la Biavati Events București. R.H.C.E. este primul eveniment de business cu profil medical care se concentrează pe creșterea satisfacției pacienților în raport cu furnizorii de servicii medicale, și pe optimizarea operațională a proceselor medicale din mediul public și privat.

Tematica generală de anul acesta a venit în întâmpinarea nevoilor comunității medicale și a pacienților români, „Redefinirea Oncologiei – un viitor centrat pe experiența pacientului”.

Eduárd Novák, Campion Paralimpic Mondial și Cofondator – Novak Healthcare Concept, a dat tonul conferinței printr-un un moment inedit, plin de inspirație despre depășirea limitelor fizice și mentale.

Reprezentanți ai lumii medicale au prezentat bune practici și perspective pentru viitorul oncologiei în România, printre care se numără: Dr. Patriciu Achimaș-Cadariu, Medic Primar, Supraspecializare Ginecologie Oncologie și Chirurgie Oncologică – Institutul de Oncologie 'Prof. Dr. Ion Chiricuță' Cluj-Napoca, Răzvan Predica, Director Executiv România și Ungaria – Affidea, Prof. Dr. med. Mathias Goyen, Chief Medical Officer EMEA - GE Healthcare, Prof. Dr. Doina Piciu, Delegat Național al Asociației Europene de Medicină Nucleară, EANM, Cofondator, Președinte și Vicepreședinte al Societății Române de Cancer și al Societății Române de Medicină Nucleară și Imagistică Moleculară, Head of PET/CT center CT Clinic – Affidea, Dr. Alessandro Roncacci, SVP Chief Medical Officer – Affidea Group, Lăcrămioara Loghin, Fondator și Director General – Exact Business Solutions, Dr. Bogdan Popescu, Specialist Oncologie Medicală – MedEuropa.

Răzvan Predica, CEO Affidea România & Ungaria: “Peste 95.000 de cazuri noi de cancer sunt depistate anual în România și, din păcate, aproape 54.000 de decese. Se estimează o creștere cu 6% a incidenței cancerului până în 2035. Dincolo de cifre de business și de promisiunea de excelență în ariile de diagnostic și tratament, Clinicile Affidea investesc în demersuri de dezvoltare a sistemului sanitar local. Doar prin implicarea fiecăruia dintre noi în promovarea unei Culturi de Prevenție Medicală ce are la bază inovația tehnologică și relația eficientă medic-pacient putem schimba situația actuală, salvând cât mai multe vieți prin depistarea timpurie a afecțiunilor oncologice, și nu numai.”

Iată doar câteva dintre subiectele aprofundate de speakerii R.H.C.E. 2024 împreună cu cei peste 130 de participanți: importanța vitală a integrării comisiilor multidisciplinare privind îngrijirea oncologică la nivel național, reducerea stigmatului asociat cu cancerul prin programe de educație, rolul navigatorului de pacienți de la simptomatologie, la diagnostic și decizii informate privind tratamentul oncologic, PET/CT cea mai modernă investigație medicală a momentului privind depistarea precoce și stadializarea cancerului, impactul inteligenței artificiale privind viteza și precizia de lucru în imagistică, nevoia critică de programe educative de conștientizare a importanței prevenției pentru sănătate, importanța dezvoltării unei infrastructuri de telemedicină într-o țară în care majoritatea oncologilor sunt concentrați în doar câteva orașe, rolul AI-ului privind interoperabilitatea și managementul eficient al datelor pentru ecosistemele medicale, cum reducem influența inegalității sociale privind incidența cazurilor oncologice prin Planul Național de Combatere a Cancerului, etc.

Ca și la edițiile anterioare, dezbaterile de grup au găzduit subiecte care s-au aliniat cu cele trei arii strategice ale evenimentului, prevenție, navigare medicală și tehnologie, și au fost susținute de: Daniela Timuș, Expert Sănătate Publică – Organizația Mondială a Sănătății,
Dr. Cătălin Vlad, Lector, Doctor în Științe Medicale, Medic Primar Chirurgie Generală, Supraspecializare Chirurgie Oncologică și Chirurgie Laparoscopică, Manager – Institutul de Oncologie 'Prof. Dr. Ion Chiricuță' Cluj-Napoca, Dr. Cora Gache, Șef Secție Radioterapie – MedEuropa
Dr. Ioana Buzoianu, Specialist Oncologie Medicală – Affidea România, Robert Pascu, Psiho-oncolog – MedEuropa
Prof. Dr. Sebastian Grădinaru, Lector la Universitatea de Medicină și Farmacie "Carol Davila”, Medic Primar Chirurgie Generală, Supraspecializare Chirurgie Oncologică, Dr. Remus Stoica, Radio-oncolog – Synaptiq, Petruța Scaeteanu, Manager Customer Success – RepsMate, Dr. Alexandru Iliescu, Director Medical – Docviser, Andreea Purcaru, Director Operațional – Rayscape, Oana Dima, Lead Health Value Proposition Manager – NN România.

Evenimentul interactiv a fost deopotrivă aspirațional și pragmatic, fiind moderat în mod dinamic de Mădălina Vilău, Consultant Customer Experience și Director General al Marketing Insiders Group, Oana Vasile, Consultant Executiv în Domeniul Sănătății, Delia Necula, Investitor, Mentor în Afaceri și Board Member Bravva Angels, Președinte al Comitetului MedTech – InnovX, și Cornel Bălan, Director General – IQ Agency.

Conferința a beneficiat de sprijinul și viziunea Partenerului “PLATINUM” Clinicile Affidea România, precum și de susținerea Partenerului “Supporting” GE HealthCare.

Cea de-a treia ediție a Romanian Healthcare Conference & Expo s-a bucurat de implicarea valoroasă a partenerilor: Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuţă” Cluj-Napoca (IOCN), Patronatul Furnizorilor de Servicii Medicale Private – PALMED, Future Station, Exact Business Solutions, Novak Healthcare Concept, și Mystery Shopping Agency – precum și de susținerea IQ AgencyPartener “MarCom”, RepsMate, Synaptiq, Docviser, Rayscape – în calitate de susținători din sectorul inovației. Partenerii Media ai ediției R.H.C.E. de anul acesta sunt protv.ro, VOYO, și Bursa.

 Mai multe informații despre evenimentul de business sunt disponibile via PatientExperience.ro,  precum și în canalele de social media ale Marketing Insiders Group. Pentru colaborări și parteneriate viitoare ne puteți contacta via [email protected].

Mai multe informații despre evenimentul de business sunt disponibile via PatientExperience.ro, precum și în canalele de social media ale Marketing Insiders Group. Pentru colaborări și parteneriate viitoare ne puteți contacta via [email protected].

DESPRE MARKETING INSIDERS GROUP

Grup de consultanți multidisciplinari care sprijină oameni și companii în dezvoltarea culturală și operațională prin programe și soluții inovatoare de customer-centricity.CIFRE ȘI ACȚIUNI | 5 studii internaționale de benchmarking în customer experience, 10 țări deservite pe 2 continente, 21 industrii targetate, 91 de clienți internaționali parteneri, 124 de conferințe de afaceri organizate, 200 de orașe acoperite teritorial, 205 rapoarte de cercetare generate, 760 de absolvenți ale programelor personalizate de CX și leadership, 3500 de mystery shopperi în plan național, 55500 de evaluări de mystery shopping în România. BRANDURI | ConferenceArena.ro, Mystery Shopping Agency, ContactCenterMagazine.ro, PatientExperience.ro, Romanian Contact Center Awards, Customers.ro
Descoperiți filosofia noastră de business pe www.market-insiders.com.

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

L-ai pierdut la TV

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni