ß
A doua săptămână a RCW aduce cel mai așteptat catwalk al anului și show-ul New Media District
Gallery
Începe festivalul de muzică New Music Oasis - NeMO, secțiunea vibrantă a Romanian Creative Week (RCW), cel mai mare eveniment dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană, care propune publicului noi formate în care prezintă talentul muzical emergent, într-o săptămână plină de concerte și party-uri organizate în diverse locații ale orașului.
Secțiunea NeMO in the City din cadrul festivalului de muzică, susținut de Pepsi, organizează la Iași, în perioada 18 - 22 mai, cinci concerte de excepție, printre artiștii invitați regăsindu-se Leyah, respectiv Magdalena Diana Marica, primul artist și compozitor român care aduce pe scena muzicală din România, prin compozițiile sale, stilul Cinematic Pop.
“Cinestezia invită publicul la o incursiune într-o lume a simțurilor și emoțiilor, într-o poveste care depășește granițele tradiționale ale muzicii și deschide, totodată, calea unui stil modern, vizual, cinematic: muzica de film cu voce. Aduc la Iași, cu ocazia Romanian Creative Week, un concert cu elemente de muzică clasică combinate cu stilul pop, o experiență imersivă în cadrul unui silent party, care va trezi emoții și stări inedite. Este primul produs de acest fel din România și mă bucur să pun în scenă, în premieră la Iași, un concert în care nu sunt doar performer, ci și compozitor”, a declarat Leyah pentru publicul RCW.
O altă surpriză a NeMO, festivalul de muzică curatoriat de Cătălin Alionte, este și prezența câștigătoarei emisiunii “Vocea României”, Alexandra Căpitănescu, care va concerta pe data de 19 mai la Beer Zone.
“Pregătim un show în care voi cânta piesele mele și câteva de la “Vocea României”. Vom veni cu cât mai multe surprize pentru că punem pe primul loc show-ul și ca publicul să se simtă bine, sa îl vedem aproape noi. Sperăm să le placă”, a transmis artista. Spectacolele din cadrul emisiunii au devenit acum o normalitate în concertele Alexandrei Căpitănescu, însă nu neglijează creațiile proprii, debutând deja cu single-ul „Căpitanu’” și cu un EP ce conține patru melodii: „Zodia Vrăjitor", „Fără tine", „Paranormal" și „Umbra ta".
NeMO In The City, eveniment susținut de Pepsi, debutează sâmbătă, 18 mai, la ora 20.00, cu un Silent Party a artiștilor Gilda, Leyah, Ritualic, la Baia Turcească, urmând ca Alexandra Căpitănescu să concerteze a doua zi la Beer Zone, de la ora 20.00. Pe 20 mai, Delta Pe Obraz va face show la Foom, iar marți, 21 mai, Tajnic așteaptă publicul la Acaju. Ultima zi a NeMO In The City, 22 mai, aduce un spectacol Afrobeats /w Silviu Trik, cu invitat special Winael, la Cafeneaua Piața Unirii.
Secțiunea NeMO Here propune amenajarea, pe toată durata RCW, a esplanadei Națiunilor Unite din Iași, aducând o abordare multifuncțională și atrăgătoare, ce îmbină armonios elemente artistice, lumina și divertismentul, pentru a susține o gamă diversă de activități artistice, precum ar fi muzica și dansul. Secțiunea NeMO Talks aduce o conferință pe teme muzicale pe data de 23 mai, la Baia Turcească.
“Ca de obicei, Romanian Creative Week sprijină artiștii emergenți, nu doar din România, ci și din Republica Moldova, o parte dintre aceștia fiind selectați prin call-ul lansat anterior evenimentului. Invităm publicul să descopere NeMO in the City, secțiunea vibrantă a RCW, unde propunem voci și oameni noi, energie și o fuziune electrică a genurilor, de la melodii pline de suflet până la ritmuri electrizante. De asemenea, în toată perioada RCW, publicul va regăsi și proiectul NeMO Here, prin care am transformat esplanada Națiunilor Unite într-un loc plin de magie și energie. Festivalul de muzică al RCW promite experiențe de neuitat, de descoperire și bucurie”, a declarat Cătălin Alionte, directorul RCW și curatorul NeMO.
A doua săptămână a Romanian Creative Week propune numeroase surprize:
Romanian Creative Week continuă săptămâna viitoare cu unele dintre cele mai așteptate momente care redefinesc industria modei și cea a artelor vizuale.
Romanian Fashion Week 2024: cel mai longeviv și așteptat catwalk al anului
Zeci de designeri își vor prezenta ultimele colecții la Iași pe cel mai impozant catwalk din țară, în perioada 24 – 26 mai, în Grădinile Palas. Festivalul, care a avut prima ediție în urmă cu 25 de ani, și-a făcut o tradiție din a aduce pe podium designeri consacrați și a devenit, de-a lungul timpului, o trambulină de lansare a tinerelor talente.
Designerii consacrați ale căror colecții vor fi prezentate pe catwalk-ul Romanian Designers, pe 25 și 26 mai, sunt: Affair 37, Atelier Hamza, BOL Fashion Of Nature by Oana Lupaș, Smaranda Almășan, AXENTE, Carmen Secăreanu, Chic Utility, Irina Schrotter, House of Compulsion, Ioana Ciolacu, Sandra Chira, Scapadona, Tearless street, Tudor Halațiu, Laura Lazăr și Andreea Tincu. Machiajul va fi asigurat de echipa Lancôme, în coordonarea NMA Alexandru Abagiu, iar hair styling-ul poartă semnătura echipei Philips, coordonată de Ambasador Philips Sorin Stratulat.
Secțiunea de Design a Romanian Creative Week mai cuprinde și pilonul RFW Platform care propune curatorierea unor designeri de modă inovativi și invitarea unor universități de design de prestigiu din România, care își vor prezenta colecțiile de catwalk. În seara de 24 mai va fi prezentată câte o colecție de grup a fiecărui Departament de Modă din cadrul celor cinci universități.
În aceeași secțiune, va fi organizat RFW Forum, care va pune în discuție subiecte relevante legate de moda contemporană, cu extensii spre industriile creative. Forumul, organizat sâmbătă, 25 mai, între orele 10:00-12:30, în Sala Henri Coandă din Palatul Culturii, va problematiza, prin abordări interdisciplinare, aspecte care vor face trimitere spre perspective istorice și proiecții ale viitorului.
New Media District, cel mai așteptat show de arte vizuale din România
New Media District, susținut de glo, Pepsi și Vodafone, unul dintre cele mai așteptate momente ale Romanian Creative Week, aduce în capitala Moldovei nu mai puțin de 40 de instalații spectaculoase, interactive, realizate de 37 de artiști vizuali din Iași, București, Timișoara, Cluj și Chișinău. Echipa de artiști New Media, curatoriată de Andrei Cozlac, dublu premiat de UNITER pentru video mapping, propune publicului, pe lângă experiențele inedite ale interacțiunii cu zecile de instalații de arte vizuale, și o serie de reprezentații excepționale.
Romanian Creative Week și UniCredit susțin antreprenoriatul creativ
Programul de mentorat pentru tinerii antreprenori, unul dintre cele mai așteptate momente ale ediției a patra a Romanian Creative Week, aduce anul acesta la Iași șapte dintre cei mai importanți experți în banking, business, financiar, juridic, digital marketing și branding din țară. Timp de o zi, în 22 mai, zeci de antreprenori aflați la început de drum vor primi consultanță personalizată pentru dezvoltarea afacerilor lor, în cadrul programului de mentorat UniCredit Lab/Speed Mentoring for Wannabe Entrepreneurs. Investitori care au construit, de la zero, business-uri de succes în România, specialiști în domenii-cheie de afaceri, cu experiență importantă în unele dintre cele mai mari companii din țară, vor lucra, în format unu la unu, cu tinerii antreprenori înscriși în workshop-ul de la Iași.
Detalii despre Romanian Creative Week pot fi obținute pe aplicația RCW, pe site-ul www.romaniancreativeweek.ro, precum și pe paginile evenimentului de pe Instagram, Facebook, YouTube și TikTok. Aplicația RCW este disponibilă pe prima poziție în căutările din Google Play și Apple Store și conține programul integral al evenimentului. În plus, aplicația le ofere participanților o experiență inedită, prin intermediul unui modul de realitate augmentată.
DESPRE ROMANIAN CREATIVE WEEK
Romanian Creative Week este organizat de Federaţia Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federaţie patronală reprezentativă la nivel naţional ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. În 2023, RCW a fost desemnat evenimentul care adună la un loc cel mai mare număr de industrii creative, la nivelul Europei, conform Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO).
Parteneri: Primăria Municipiului Iași, Consiliul Județean Iași, Ministerul Culturii, UniCredit Bank, Iulius, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Pepsi, glo, Lenor, Vodafone, Banca Transilvania, Mobexpert, Lancôme, Philips, Raiffeisen Bank, Centric, Stella Artois, Huawei, McDonald's, Purcari, Moxy Hotels, BMW Apan Motors Iași, Epson, Quartz Matrix, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Freudenberg, Ordinul Arhitecților din România Iași, Printco, Wink, Greentek, Noir, Zano, Iași Airport, FILIT, Godmother, Omnimind, Universitatea „Al. I. Cuza” Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” Iași, Uniunea Artiștilor Plastici Filiala Iași, Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași.
Partenerii media: ProTv.ro, PRO TV, Digi 24, HotNews, Libertatea, Newsweek România, Agerpres, Unica, Viva!, Avantaje, Elle, Ringier, TVR Iași, Alist Magazine, Ziarul de Iași, PressHub, Investigatoria, Media Quality, ArtHood, The Woman, Urban.ro.
RCW Friends: Acaju, Beer Zone, Cafeneaua Piața Unirii, Madison, Skin, Nish feat. Nuba, Foom, Nuba Palace.