ß
Reciclarea a devenit o practică fundamentală, capabilă să reducă impactul consumului asupra mediului. Pe termen lung, este cu siguranță mai bine să utilizăm un produs de mai multe ori și sub alte forme, decât să îl trimitem la groapa de gunoi după o singură utilizare.
Gallery
În această paradigmă a responsabilității sociale și ecologice, Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) se remarcă drept cel mai mare proiect de colectare selectivă a deșeurilor, menit să sprijine progresul României spre un viitor mai curat și mai responsabil. La trei luni de la implementarea sistemului, Carrefour România reușește să direcționeze în mod eficient românii spre eforturile de gestionare sustenabilă a ambalajelor, oferind toate instrucțiunile necesare. În total, au fost colectate peste 3 milioane de ambalaje compatibile cu SGR în cadrul rețelei de la începerea programului.
Carrefour pune la dispoziția clienților echipamente de colectare tip RVM (Reverse Vending Machines) pentru colectarea ambalajelor SGR în toate magazinele din țară, cu susținerea Green Pack și Tomra, partenerii oficiali selectați de Carrefour care au în responsabilitate buna funcționare a RVM-urilor. La nevoie, în caz de avarie a echipamentului, angajații Carrefour vor oferi suport clienților până la repunerea în funcțiune de către Green Pack și Tomra.
„SGR este mai mult decât un sistem de colectare a deșeurilor. Dincolo de promovarea unei responsabilități colective, vedem acest sistem ca pe o oportunitate de conectare cu clienții, prin care reușim împreună să facem mai mult bine în jurul nostru. Pentru o experiență simplă și rapidă, am integrat în circuitul reciclării o serie de beneficii extra prin programul nostru de loyalty Act for Good din aplicație. Pe lângă posibilitatea de a scana tichetele de reciclare direct în app, clienții au acces în fiecare moment la numărul de ambalaje reciclate și la suma economisită de-a lungul unei perioade. Să ne imaginăm ce ar însemna pentru ecologizarea României ca fiecare român să contribuie prin reciclarea a câteva sute de ambalaje”, a declarat Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer & E-commerce, Carrefour România.
Cumperi, returnezi, recuperezi
În prezent, clienții pot recicla la punctele de returnare din rețeaua de magazine Carrefour, inclusiv magazinele Cora, integrate în rețeaua retailerului, ambalaje conforme SGR, cu logo RetuRO și cod de bare special, fabricate din PET, aluminiu și sticlă, cu volume cuprinse între 0,1l și 3l inclusiv. Pentru fiecare ambalaj reciclat, românii își vor recupera garanția de 0,50 RON în numerar la casele de marcat Carrefour.
Altfel spus, cumperi, returnezi și recuperezi în 4 pași simpli:
Toate ambalajele colectate la punctele de returnare SGR vor fi introduse într-o economie cu adevărat circulară, fiind ulterior transformate sub formă de ambalaje noi pentru băuturi, pentru a putea fi puse din nou în folosință.
Este important de precizat că nu toate ambalajele vor fi acceptate pentru returnare de către echipamentele de colectare SGR, ci doar acelea care respectă anumite criterii obligatorii:
Informații despre utilizarea corectă a echipamentelor sunt disponibile atât în format tipărit, în spații cât mai vizibile din apropierea echipamentelor, cât și digital, pe interfața automatelor de colectare. De asemenea, ca tot procesul să se încheie cât ai zice „SGR”, la nevoie, clienții vor beneficia de asistența reprezentanților Carrefour care vor oferi indicații la fața locului. În formatele mari, echipa Green Point (unul dintre furnizorii de aparate RVM) va avea reprezentanți care vor avea grijă ca echipamentele să funcționeze optim.
În magazinele Carrefour care dispun de o suprafață mare alocată spațiului de vânzare (hipermarketuri și anumite supermarketuri), clienții au acces la punctele de colectare SGR în spații dedicate din parcările magazinelor, cât mai vizibil și mai aproape de intrare. În cazul celorlalte formate, cu unele excepții, echipamentele RVM se găsesc direct în interiorul magazinelor sau, după caz, în interiorul galeriilor comerciale, cât mai aproape de intrarea în magazin. Nu în ultimul rând, în cazul magazinelor din incinta mall-urilor și acolo unde există spațiu suficient în subteran, RVM-urile sunt instalate în imediata apropiere a culoarelor de acces către magazin.
Digital este mai simplu, cu aplicația Carrefour
Cu ajutorul programului de loialitate Act for Good din aplicația Carrefour, experiența colectării devine și mai simplă. După eliberarea tichetului de către echipamentele RVM, clienții pot scana codul de bare prin funcția de self scan din aplicație. Aceasta recunoaște codul de bare de pe tichetul de reciclare și colectează în secțiunea dedicată garanția aferentă acelui tichet. Dacă nu ai încă un cont, este ocazia excelentă să îl creezi: descarcă gratuit aplicația Carrefour, în care binele se ține lanț, din Google Play, App Store sau AppGallery.
Ca factor de noutate, Carrefour introduce o funcție în secțiunea Fapte Bune din aplicație. Mai exact, un sistem de tracking care afișează în timp real soldul acumulat până la acel moment din scanarea prin Act for Good a tuturor tichetelor de reciclare. Ulterior, valoarea acestora poate fi folosită atât în cadrul sesiunilor de cumpărături online, cât și la casele de marcat din magazinele fizice. Astfel, clienții nu vor mai duce grija păstrării bonului fizic.
În prezent, aplicația este compatibilă doar în magazinele Carrefour, urmând a fi extinsă și la nivelul hipermarketurilor Cora.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.